• Mysaaan

Vargtimmen

Har ibland läst om vargtimmen, men har inte riktitgt förstått vad det egentligen är? Vilken tid är det, är det runt klockan 4? Någon som skulle vilja berätta?

• Svar på tråden Vargtimmen
  • Little Ms Chatterbox

Vargtimmen är ett gammalt begrepp. Det är inte en direkt tid utan mer då man vaknar på efternattren och inte kan somna om. Från förr i tiden vara det nog så att om man behövde ut på utedass och råkade höra vargen yla, typ. Kanske inte så lätt att somna om då.
    Jag har min vargtimme efter 02.10, vaknar jag efter det har jag mycket svårt att somna om. Då ligger jag vaken men när man har små barn måste man ju sova när det finns tillfälle så jag har ganska lätt för att vila iaf. Annat var det när jag var singel och barnlös, då vände och vred jag på mig, när man vet att man måste upp för att jobba och tankarna far omkring. Ganska precis 2 timmar efter att jag har vaknat somnar jag om ingen som ingenting. Konstigt men så är det för mig.

Nu är det en ny Omega-3 tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-95/m39439172.html
  • Enigmia

Enligt Anna Wahlgren infaller vargtimmen mellan 4 och 6 på morgonen. Då är många bebisar mer oroliga och vaknar oftare och har svårare att somna om.

Svar på tråden Vargtimmen