Gå till simhallen när man har ögoniflammation?
Är det okej att göra det?
Bada i simhallen när man har ögoninflammation som börjar gå över?
Elliot är 1,5år och doppar inte huvudet i vattnet.
Är det okej att göra det?
Bada i simhallen när man har ögoninflammation som börjar gå över?
Elliot är 1,5år och doppar inte huvudet i vattnet.
Ja, det tror jag. Det är inte större smittorisk där än någon annanstans. Så länge lillkillen mår bra och inte störs av klorvattnet borde det inte vara något problem
Det vet jag inte om jag hade gjort. Det smittar ju ifall han kliar sig i ögonen och sen tar i något. Ögoninflammationer smittar ju jättemycket.
Nej!
Det smittar!
Nej verkligen INTE!!!!
Jag skulle vilja säga att det beror på hur allavrligt det är.
http://www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp?CategoryID=30730
Det har varit illa, (se mitt galleri). Men nu är det nästan borta. Får tvätta ögonen efter han sovit då det är lite kladd men inget under dagen.
Jag kan tycka det inte är så schysst eftersom det är så smittsamt!
Om det är en ögoninflammation så kommer den inifrån ögat och smittar inte. Däremot om det är en ögoninfektion kan det smitta. Jag själv har t ex regnbågshinneinflammation och det smittar jag ingen med, det är omöjligt då det kommer inifrån min egen kropp och inte kan smitta andra. Jag behöver inte byta smink heller. Detta enligt min ögonläkare, och jag har haft inflammationen fem gånger.
Här hemma smittar vi varandra hela tiden. Hopplöst att bli av med eländet. Alla fyra varit sjuka med ögoninflammation/bihåleinflammation/förkylning i fem veckor, förstår inte hur vi någonsin ska bli av med det. Om du har minsta omtanke m andra tycker jag ni kan vänta med simhallsbesök tills barnet är helt bra. Och ja, här hemma har det smittat även när det bara har varit litet kvar. Trodde vi kanske var på väg att bli av med det för två veckor sedan...men icke.
Ögoninflammation är jättesmittsamt så man ska absolut hålla barnen hemma allt annat är väldigt taskigt mot omgivningen. Sonen hade ögoninflammtion för tre veckor sedan och vi fick ha honom hemma i 9 dagar innan det var helt borta