Gravid v7+3 & Begravning?
Har i dagarna fått veta att en person i min omgivning tagit sitt liv. Personen är mer en bekant än en nära vän, men jag respekterade och uppskattade denna person väldigt mycket. Personen var så omtänksam gentemot mig, trots vår sporadiska kontakt. Därför känns det som att jag verkligen vill gå på begravningen och ta adjö. Då begravningen sker, är jag i v7+3. Till saken hör att jag är väldigt känslosam (även som icke-gravid) och gråter väldigt lätt. Har bara varit på en begravning i vuxen ålder, då var det en släkting, och det var väldigt känslomässigt jobbigt för mig. Mycket gråt och återhållen gråt. Min Fråga: kan min graviditet ta skada av att jag går på begravningen, och sluta med missfall? Kommer att ringa den MVC jag skall skriva in mig på också och höra efter imorgon vad de rekommenderar, men tänkte att jag kanske får lite förhandsinfo från er? Någon som fått rekommendationer tidigare ang begravning och tidig graviditet?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-05 17:51:31:
Tänkte bara berätta att ni alla som sagt att det troligen inte är någon fara att gå på begravningen nog har rätt. När jag äntligen kom fram per tel till MVC så sa de direkt att det inte var ngn fara att gå dit och troligen gråta mängder. Detta sa de utan att fråga om i vilken vecka jag var, vilken medicinsk historia jag har eller om jag haft ev tidigare missfall. Så jag utgår att det gäller alla gravida.
/Boaormen