• just4us

Mår illa, konstig smak i munnen!

Jag är gravid i v.8 och mår illa, spyr lite då o då. Är känslig mot dom flesta dofterna. Tycker att nästan allt luktar illa, jobbigt!

Och sen så har jag en sån konstig smak i munnen hela tiden, lite sur, besk smak!

Hur länge ska man stå ut med detta jobbiga, usch bläää!!

Nån mer som känner igen sig?

Kram till er alla gravida!!

• Svar på tråden Mår illa, konstig smak i munnen!
  • haberg

usch, det är superjobbigt, jag vet! har du testat Postafen från apoteket? dom kan hjälpa, annars prata med din bm så kan du få utskrivet nåt annat, du ska inte behöva stå ut. kram o grattis till bebben i magen!

• just4us

Nä, jag har inte testat Postafen.. Hjälper det så är det guldvärd! Tack för snabbt svar

• vera82

Jag hade också nån skum smak i munnen som endast gick bort om jag åt något eller borstade tänderna stup i kvarten

• TereseA

det är inte metallsmak i munnen ni känner..?..det kan man känna närsom..annars är det oftast i mitten man gör det..

Akiim är mitt liv 071004
  • FiaiMalmö

Så otroligt jobbigt det är. Men postafen hjälpte. Gjorde mig dock lite extra trött.

• hmcc

Jag har också samma symptom, när gick det över för er?
    (äter redan medcin på recept, minns inte namnet på det)

• Shelti

Gick över ca vecka 10 för mig...apelsiner hjälpte

• bellanbus

Sötmandel att tugga på lite då och då brukar funka både mot illamåendet och mot smaken.

• Fonzan

Jag har typ febersmak i munnen...det kom samtidigt som illamendet...känner mig sjuk liksom...

är i v 15

• hmcc

Är i vecka 12 och kan inte äta pga av smaken.

Detta är ju hemskt och man undrar ju VARFÖR?

Naturen är inte logisk.

• Philofix

Jag hade en hemsk smörsmak i munnen under min andra graviditet. Det var inget vidare.

Äntligen.....efter 50 dagars väntan
Svar på tråden Mår illa, konstig smak i munnen!