• nr 1

Nestle Havregröt med BAGGAR!!

Skulle mata lilltjejen med lite gröt precis och som tur var så va hon lite kinkig och trött så hon ville inte riktigt bara gapa med munnen som hur gör när hon inte är trött.

Hur som helst detta fick mig att kika ner i skeden, och vad ser jag inte om en 5 mm stor mjölbagge eller liknande.. liggandes i gröten!!!!
    Givetvis togs kameran fram och bilder samt video togs

Så kolla igenom era paket både en och 2 ggr innan ni ger nestle gröten!

Att tilllägga är att paket inte var varken gammalt eller passerat bäst före datumet,
    köptes in i 3-4 dagar sedan och var i stortsett slut , så man kan ju undra om det slunkigt ner nån mer bagge under de andra dagarna...
    BBBBBRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR......

God jul!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-23 16:57
    Obs, vi förvara inte gröten tillsammans med andra möjlprodukter utan tillsammans med barnmaten SAMT att den var förseglad med en påsklämma för er som inte vet vad det är så är här en link på en bild:
    www.kaffemaskinen.se/admin/prod_img/220-057%20Pasforslutare%20kopiera.jpg
  • Svar på tråden Nestle Havregröt med BAGGAR!!
  • Sencha

Det är ju inget som säger att det kommer just från grötpaketet. Har du kollat övriga påsar etc i skåpet?

• Lorelei

Usch! Var det mild havrgröt eller? Bra att veta menar jag...

• nr 1
    Sencha skrev 2008-12-23 16:48:48 följande:
    Det är ju inget som säger att det kommer just från grötpaketet. Har du kollat övriga påsar etc i skåpet?
    Paketet var förseglat med en påsklämma samt att det inte står bland övriga "mjöl" varor utan i ett specielt skåp.
  • nr 1
    Lorelei skrev 2008-12-23 16:49:01 följande:
    Usch! Var det mild havrgröt eller? Bra att veta menar jag...
    japp... mild havre gröt var det...
  • Nyfiken gul

inte för att vara taskig - men kolla där du förvarat paketet - det behöver inte vara utskällda Nestlés fel att det är baggar i paketet... du kan själv ha baggar i dina torrvaror utan att du vet om det....  är paketet öppet dessutom så kan vad som helst krypa ner i det....

hade paketet varit nyöppnat hade jag förstått ilskan.. men nu kan man inte var säker på att baggen verkligen kom från paketet...

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Sencha
    nr 1 skrev 2008-12-23 16:49:51 följande:
    Paketet var förseglat med en påsklämma samt att det inte står bland övriga "mjöl" varor utan i ett specielt skåp.
    En påsklämma hindrar nog inte baggar.
  • nr 1
    Nyfiken gul skrev 2008-12-23 16:50:26 följande:
    inte för att vara taskig - men kolla där du förvarat paketet - det behöver inte vara utskällda Nestlés fel att det är baggar i paketet... du kan själv ha baggar i dina torrvaror utan att du vet om det....  är paketet öppet dessutom så kan vad som helst krypa ner i det.... hade paketet varit nyöppnat hade jag förstått ilskan.. men nu kan man inte var säker på att baggen verkligen kom från paketet...
    Se ovan...
  • Lorelei

Som tur är äter inte lilltjejen den längre, men blä va äckligt! Fast jag borde vara härdad. Har flera gånger råkat ut för mandlar och cashewnötter med maskar i... urk för känslan som infinner sig när man inser att man redan har bitit i nöten...

• Sencha
    lalasmama skrev 2008-12-23 16:48:19 följande:
    ueh, läskigt, de borde du nog meddela nestlé så de kan varna andra..??
    Min gissning är att baggarna inte varit med från fabriken.
  • nr 1
    Sencha skrev 2008-12-23 16:51:17 följande:
    En påsklämma hindrar nog inte baggar.
    Har svårt att se hur en mjölbagge skulle kunna ta sig igen en påsklämma?...
    Ville bara informera de intresserade..
  • ludenben

Det behöver inte vara nestlés fel. Det kan ha vart för länge i butiken eller komma från ditt eget skåp. Mjölbaggar kan komma från alla spannmålsprodukter såsom vetemjöl, havregryn och gröt... Bara för att du fått det i ditt paket så är det ju inte "varning kolla nestless gröt" mer än andra likande torrvaror

• ladyrosenfjoll

Hur tar sig mjölbaggar in i mjölpåsarna som är förslutna?

Baggar uppkommer sällan eller tom aldrig på fabrikerna eftersom det kollas minituöst där.

Smittoställen är affärer och griossister och liknande.

Det finns endast _ett_ sätt att hindra skadedjur - plåt- eller glasburkar med hermetiskt täta lock.

Påsklämmer spelar ingen som helst roll i sammanhanget. Som flera påpekat. Skadedjuren kan lika gärna komma från de egna skåpen. Kolla ventilationstrummor, andra torrvaror etc etc. (Mjölbaggar har jag dessutom för mig är mycket lättförflyttade, dvs de håller sig inte enbart till _ett_ skåp.)

nr 1 skrev 2008-12-23 16:53:05 följande:

Har svårt att se hur en mjölbagge skulle kunna ta sig igen en påsklämma?... Ville bara informera de intresserade..
Svar på tråden Nestle Havregröt med BAGGAR!!