• Anonym

Apoteket.. kostar det?

Jag har apodos (dvs att jag får medicinen utportionerat i små påsar för en viss tid framöver..) detta sker löpande.
    Nu har jag slutat med den medicinen för ett bra tag sedan.
    Minns inte om det var varje vecka eller varannan som jag hömtade ut dom..
    Har iaf inte hämtat någon på säkert 2månader minst..
    Men nu till det jag undrar..
    Kostar det något för mig DOM som jag inte hämtat ut?
    (Jag har frikort..)
    Är så rädd att jag snart får en skyhög räkning eftersom jag fick nästan frikort efter första omgången..

Någon snäll själ som vet mer om detta?
    Och ja jag ska ringa och säga upp det!

• Svar på tråden Apoteket.. kostar det?
  • Viewsonic

Det borde inte kosta något för medicin du inte hämtat ut. Om du har frikort ska det väl inte kosta något för det du hämtar ut heller.

• Anonym

Nej det kostar inget när jag hämtar ut..
    tänkte bara om dom var bitchiga och sura för att jag inte hämtat ut....

• Viewsonic

Nä det tror jag inte. Det är det som är syftet skulle jag tro, att du hämtar ut när du behöver, så det inte ligger medicin hemma i onödan.

• Diwa

men vad är det för medicin?

Du behöver inte betala för det du inte hämtat ut såklart

och om du gått in på ny högkostnadsperiod får du betala när du hämtar ut nästa gång

men frågan igen är var det medicin som du måste äta av olika orsaker kan det ju vara jättedumt att inte äta den
    och en del mediciner måste ju trappas ner om man inte ska få bakslag

~*~Vitiis nemo sine nascitur~*~
  • Anonym

Mot djupdepression..

• Diwa

varför slutade du?

• Anonym

För att jag blir så konstig av medicinen.
    Positivt och såklart negativt.

• Diwa

oki har du pratat med din läkare?

• Anonym (M)

oj! depressionsmediciner är INTE bra att bara sluta med... kan bli mycket värre... du borde prata med din läkare som ordinerat apodospåsarna så han säger upp det... tror nog inte du kan göra det själv... är det flera mediciner i kombination du har i påsarna?? annars borde det väl inte vara apodos påsar??

• Diwa
    Anonym (M) skrev 2008-12-24 00:59:58 följande:
    oj! depressionsmediciner är INTE bra att bara sluta med... kan bli mycket värre... du borde prata med din läkare som ordinerat apodospåsarna så han säger upp det... tror nog inte du kan göra det själv... är det flera mediciner i kombination du har i påsarna?? annars borde det väl inte vara apodos påsar??
    liiite sent komma med sånt?

om hon slutade för två månader sen är eventuell utsättningsproblemtik över

och jo man kan få apodos på enbart en medicin i vissa fall

ts vilken sorts med är det?
    de flesta har alternativ som kanske passar just dig bättre
  • Anonym

oj. ingen aning. det är ganska många tabletter i varje påse och sen är det tänkt att man ska ta dom några gånger om dagen. står tider på.

• Angelica30

Du får nog ta och ringa till dom som har fixat ditt ApoDos så dom stoppar det hela. Det är väl på Apoteket du hämtr dina påsar? Dom blir inte glada över att rullar ligger kvar. Jobbar på hemtjänsten och apoteket där jag jobbade blev helt galna när det strulade.

Är det bara antidepp mediciner? Det låter lite konstigt att det är många tabletter i varje påse.

• Anonym

det är mot depression och psykos..

Svar på tråden Apoteket.. kostar det?