• jannajamtland

Inslagna paket

Var ute i sista stund idag och handlade klappar, hade ett fåtal kvar men öll på förlora förståndet på kuppen tror jag.

Varför vill man ha paketet inslaget? är en sak om det är "vanlig" dag men inte vid jul.
    Hamnade i en sådan kö idag, varenda en före mig skulle ha sina paket inslagna, höll på bli tokig, ville bara betala och få gå hem.
    Funderar på fråga affären jag var på varför dom inte har en snabbkassa för oss som inte har tummen mitt i handen och klarar av att slå in våra paket själva.

Hat är bara brist på fantasi/ G.Green
  • Svar på tråden Inslagna paket
  • Razzla

Klokt.. kan också tycka att affärerna borde ha en kassa där man inte kan få paketen inslagna.. de är ju hela nöjet och varför ska jag lida för att de andra inte kan göra paket.

Anton 19 Dec 2003 och BF 20 Jan 2009
  • La Lola

Jag fattar inte heller det där?!

Vi som kan slå in paket själva (o vill göra det) borde få en egen kassa.

*mamma till Alma 8½ år, BF i mars med nr 2 (efter 3 års försökande)*
  • skorpionen80

Det KAN ju vara så att man går på stan med den som ska få paketet, finns ingen möjlighet att slå in det hemma utan att mottagaren ser, man har slut på julpapper hemma, man tycker det blir snyggare om de bakom kassan slår in, man orkar inte bry sig etc etc.

• Ilonasmamma

kan man inte bara ha papper vid en bänk som de brukar ha på vissa affärer så får folk slå in själva där?

i leksaks affärer o på claes oholsson o coop här istan så finns det rullar med papper att slå in själv..EFTER kassan

men jag slår hellre in själv hemma med det papper jag valt

• cuteswegirl

sen sätter puckona oftast dit ett fult klistermärke där de står typ DUKA,HEMTEX eller var man nu  har handlat.... som om man vill berätta innan mottagaren öppnat paketet liksom! ne fy..... tackar alltid nej till inslagning.... tycker de e mysigt att pilla me de själv!

Nu har det nog blivit våran tur! BF 090614
  • jannajamtland

I leksaksaffären på stan(Östersund) slår de i kassan in paketen, köerna var långa kan jag säga.
    På barnens hus var iofs köerna till kassorna inte långa när jag var där, men till inslagningsborden, tur jag inte var tvungen stå där.

Hat är bara brist på fantasi/ G.Green
  • LaTjej

Jag är glad att de slår in åt en :) hatar det själv och får dte aldrig fint när jag ska göra det :P så erbjuder personalen sig så tackar jag glatt ja :).

Går man ut lilla julafton och handlar så bör man ju vara inställd på att det TAR TID :) med eller utan inslag :).

• La Lola
    LaTjej skrev 2008-12-23 23:50:39 följande:
    Jag är glad att de slår in åt en :) hatar det själv och får dte aldrig fint när jag ska göra det :P så erbjuder personalen sig så tackar jag glatt ja :). Går man ut lilla julafton och handlar så bör man ju vara inställd på att det TAR TID :) med eller utan inslag :).
    Lilla julafton?
    *mamma till Alma 8½ år, BF i mars med nr 2 (efter 3 års försökande)*
  • tamate
    La Lola skrev 2008-12-23 23:52:36 följande:
    Lilla julafton?
    Dagen innan julafton
    - det som inte dödar härdar!
  • tamate

jag tycker faktiskt om att slå in julklappar men det som är kul med att få julklappar inslaget i affär är ju att det blir en massa olika papper på paketen. Nu när jag kikar under vår gran så är det rött, rött, rött och 2 svarta paket =( paketen kommer från 3 olika hem där 2 har haft röda papper. är ju så kul när det är en massa olika färger under granen =)

- det som inte dödar härdar!
Svar på tråden Inslagna paket