Snälla skriv inlägg!!!!! Klamydiaprov? och vad ingick i er grundutredning vid barnlöshet
Har genomgått utredning hos min gynläkare för vi har haft svårt att få barn. Trodde jag genomgick allt vad en grundutredning innebär och därmed klamydiaprov!
Min utredning blev klar och vi blev remitterade till RMC i Link för IVF. Vi gjorde äggplockning och fick ut 5 toppskickägg och återförde först 1 vilket slutade med utomkved, satte in embryo nr 2 som tinades i frysen och det slutade med tidigt missfall, satte in embryo 3 och testet blev negativt. Satte in de 2 sista embryona på försök nr 4 och det slutade med utomkved igen och inga embryon finns kvar samt att vi lagt ut 15000...till saken är att jag just nu gått på många gynundersökningar, träffat många läkare och tagit en massa blodprov...idag ringde en läkare och skulle bekräfta hur det gick med mina värden...gravidtetshormonet HCG hade sjunkit som det ska...sedan sa hon att hon ville meddela nåt mer. Jo de tog ett lamydiaprov på dig sist och det visar att du har klamydia.
Fattar nada har ju haft fast sällskap sedan juni 2004 och inte haft någon annan sexpartners efter det och så även min psrtner som jag litar på fullt ut!
Vet att en killa jag hade sex med ringde mig innan jag träffade min nuvarande partner att han hade nån könssjukdom dock ej klamydia, är nästintill säker på att jag testades då...men blir osäker nu 4 ½år senare.
Men med tanke på att vi gjort en fullständig utredning borde ju min infertilitetsläkare gjort klAMYDIAPROV...DET INGÅR JU I GRUNDUTREDNINGEN OCH ÄR OERHÖRT VIKTIG!
Vet att vi testades för hiv bla...allt annat har vi gjort och inget har varit konstigt.
Men nu får jag helt plöstligt veta att jag har klamydia trots att jag blev titthålsopererad för utomkved för snart 2 år sedan och ingen reagerade något då.
Är det inte så att man måste göra klamydia prov i en grundutredning?
JUst nu är ja så bitter på sjukvården, hade jag blivit testad och botad hade jag kanske aldrig behöve uppleva 2 utomkved och ett tidigt mf efter våra ivf. Vill anmäla dem!!
Ska beställa hem hela min journal så vi kan lusläsa den då vår bästa kompis är operationsyrra.
Någon som har erfarenheter av detta?
Eller har haft klamydia i flera år utan att veta om det?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-18 21:52
Vi fick rätten på vår sida och fallet är nu löst.
Proverna hade inte tagits och kliniken har sett över sina rutiner så ingen annan patient ska behöva genomlida det jag och min man gått igenom.
se inlägget längst ner.