• Anonym (Lotta)

Panodil och alkohol

Snälla svara nån!

Tog imorse ca 7.30 en Panodil och funderar ifall jag kan nu dricka 2-3 glas vin till maten??

God Jul till er alla!

• Svar på tråden Panodil och alkohol
  • PixieApa

Jag tror det är tvärlugnt.
    Jag har druckit och tagit tabletter (gud, vad illa det låter när man skriver det sådär ) många gånger och såvitt jag vet är det inget fel på mig.
    Det är naturligtvis inte bra att ta mycket tabletter men en är väl inte så farligt?

• Teskedsmamman
    PixieApa skrev 2008-12-24 15:37:47 följande:
    Jag tror det är tvärlugnt. Jag har druckit och tagit tabletter (gud, vad illa det låter när man skriver det sådär ) många gånger och såvitt jag vet är det inget fel på mig. Det är naturligtvis inte bra att ta mycket tabletter men en är väl inte så farligt?
    Panodil innehåller paracetamol vilket är i sig en ordentlig leverpåverkan, lägg till alkohol så kör du verkligen din lever i botten, andra har fått obotliga leverkador för mindre.

*tips*
    Triss i killar! 04, 05 & 07 - läs om oss tesked.blogspot.com/
  • PixieApa

Teskedsmamman skrev 2008-12-24 17:59:23 följande:

Panodil innehåller paracetamol vilket är i sig en ordentlig leverpåverkan, lägg till alkohol så kör du verkligen din lever i botten, andra har fått obotliga leverkador för mindre.*tips*
    Det är sant att paracetamol och alkohol inte är någon höjdare. Jag borde inte ha skrivit så för det är nog inget man bör rekommendera.
    Det jag menade är att "det är skillnad på skillnad".
    En alvedon och två öl är inte så bra men sju alvedon och en flaska sprit är betydligt värre
  • Teskedsmamman
    Svar på #4
    Absolut!

Men en panodil och en starköl orsakade leverskador på en kompis, som inte visste att han hade leverskador innan.... så hellre en alvedon och en öl i så fall...
    Triss i killar! 04, 05 & 07 - läs om oss tesked.blogspot.com/
  • Anonym (Lotta)

Jag har druckit nu två glas vin och det har gått 12h sen jag tog Panodilen (9h) när jag drack ett glas vin.. Levern min är frisk, för det har tagits blodprov när jag var gravid. Måste jag nu vara rädd för leverskada??

• sweetiegirl 77

Men snälla sluta oroa dig! Du kommer inte få leverskada för en panodil med alkohol! Skillnad vore det hände varje dag!

Svar på tråden Panodil och alkohol