• isvinter

% på blekning i affären..?

Undrar om det är någon som vet vad det är för procent på den "starkaste" hel/slingblondering som man köper i affären? Frisörerna använder sig ju utav 3, 6, 9 och 12. Undrar om det ligger långt därifrån. Någon som vet? Är lite nyfiken :)

• Svar på tråden % på blekning i affären..?
  • isvinter

Måste ha det starkaste som går om jag ska slinga själv. Använde 9 % hos frisören sist och från att ha mörkbrunt/mellanbrunt blev det väl senapsgulblonda slingor. Inte så snyggt med andra ord :(. Hade i blekningen väldigt kort tid med, ingen aning om varför.. Har tid om en vecka för att göra ännu mer slingor men funderar på om jag kanske ska slinga en gång själv också däremellan.. Just nu är det såååå jävla fult! Alla salonger är ju stängda imorn med. Suck! Nån kanske har öppet på annandagen men då ska man ha turen att få en tid också. Fan vad ett hår kan förstöra. Är man inte nöjd med det är man inte nöjd med något! Så är det för mig iaf :/

• MBL

Det är en bra fråga, jag har alltid undrat också och ingen blekning i affär duger för en brunhårig iaf vad jag har märkt, man får köra förpackning och mer förpackning men dock då kan håret gå sönder.

Bailey 060107 + Bianca 071030
  • isvinter

Nu har jag fått reda på hur det ligger till. Visserligen på ett annat forum men jag kan ju dela med mig om någon skulle vara intresserad. :)

Mood, poly blonde och viva, de "vanliga" man oftast köper ligger på 6% väte

Stargazer 9%

• HelleGbg

ett tips om du vill vara blond....Ta Depend....finns i 2 nyanser och Cubus har den...men kan ju hända att du får ta 2 paket efter varandra.....

• isvinter

Den har jag kikat på men lämnar mitt hår i frisörernas händer from nu :). Väntar på att för göra slingning nr 3 hehe

• HelleGbg

jaha,,ok,, annars är den grym faktiskt....o jag färgar håret själv jämt (bleker) så om du nu skulle testa själv,testa den

Svar på tråden % på blekning i affären..?