• Anonym

ang. presentkort

lite pinsam fråga..men om man har present kort på ett köp center (a6) å går in å handlar å sedan lämnar tillbaka det får man present kort eller pengar tillbaka då? hade velat handla på elgiganten men det går inte med a6 present kort så tänkte fula lite=) då jag tjänar 500 på att köpa det på elgiganten i stället för inne på a6=)

• Svar på tråden ang. presentkort
  • Anonym

står det på kvittot att man betalat med et eller?

• Anonym

kan det inte finnas någon snäll människa som vet te hundra=)

• Anonym

det kan jag inte mä=) tänkte typ om jag går in handlar, återkommer efter en stund å säger att jag ångrat mig=)

CottonCandy skrev 2008-12-24 21:35:39 följande:
    fråga i butiken
  • Dandie

Nu för tiden så står det nog på kvittot tror jag. Det står ju iallafall kontant eller kort

• Anonym

Ja det står att du betalat med presentkort på kvittot. Lämnar du tillbaka saken får du ett nytt presentkort.

• Anonym

jädra skit=)

Anonym skrev 2008-12-24 21:39:15 följande:
    Ja det står att du betalat med presentkort på kvittot. Lämnar du tillbaka saken får du ett nytt presentkort.
  • 78Misan
    Anonym skrev 2008-12-24 21:14:05 följande:
    står det på kvittot att man betalat med et eller?
    Det brukar stå på kvitton om man betalat kontant, med presentkort eller med betalkort.

Är inte Elgiganten med på A6 köpcenters presentkort det trodde jag dom va.
    Har en skruv lös
  • 78Misan
    Tycker du ska gå till pressbyrån o prata med dom. Så här står det på A6 hemsida under fliken presentkort.

"Den perfekta presenten
    Lös eventuella presentbekymmer på ett sätt som inte kan misslyckas.
    A6 Centers presentkort finns i valören 100 kr.
    Presentkorten gäller på hela A6-området med undantag för Systembolaget.
    Säljs hos Pressbyrån och Clas Ohlson."
    Har en skruv lös
  • Anonym

Kan du inte sälja det då? Sälj det lite billigare än vad det är värt, så tjänar både d och den som köper det på affären.

• Anonym

jobbar själv på ett köpcentrum där vi har så kallat centrumpresentkort. Vi tar imot dom som kontater så det syns inte på kvittot att du handlat med det . Men handlar du med vårat egna så syns de och då får du tillbaka på ett presentkort om du gör retur. Vet inte hur det funkar på erat kc.

• Anonym

jag vet inte säkert men elgiganet står inte med på deras utbud av shopping å är inte heller med i a6an tidningen...

78Misan skrev 2008-12-24 21:45:14 följande:
    Det brukar stå på kvitton om man betalat kontant, med presentkort eller med betalkort.Är inte Elgiganten med på A6 köpcenters presentkort det trodde jag dom va.
  • Anonym

ja det e ju inte någon specifik butik utan på hela a6..

Anonym skrev 2008-12-24 22:45:44 följande:
    jobbar själv på ett köpcentrum där vi har så kallat centrumpresentkort. Vi tar imot dom som kontater så det syns inte på kvittot att du handlat med det . Men handlar du med vårat egna så syns de och då får du tillbaka på ett presentkort om du gör retur. Vet inte hur det funkar på erat kc.
  • Anonym

tänkte ev sälja det men tänkte handla imorgon...

Anonym skrev 2008-12-24 21:51:32 följande:
    Kan du inte sälja det då? Sälj det lite billigare än vad det är värt, så tjänar både d och den som köper det på affären.
Svar på tråden ang. presentkort