• Lillatroll

Finns det någon huskur mot irriterande hosta? Tycker inte halstabletter funkar alls.

Jag har varit förkyld och nu har jag fått den där irriterande hostan som ofta kommer på slutet. Det kittlar i halsen och jag måste hosta. Till saken hör att jag är höggravid och hostar jag till för mycket så retar det någon jobbig kräkreflex så det är inte särskilt skoj alls.
    Som gravid vet jag ju att det finns huskurer mot halsbränna tex. Finns det något bra mot hosta? Något som lindrar? Jag har provat halstabletter, även såna som är köpta på apoteket och som bedövar lite men dom hjälper ju inte. Te hjälper för stunden. Men finns det något annat?

• Svar på tråden Finns det någon huskur mot irriterande hosta? Tycker inte halstabletter funkar alls.
  • smulan 75

Smält socker i en kastrull på spisen när det är lite brynt så blanda i lite mjölk o blanda väl sen dricker du det när det svalnad något(men ska drickas varm)

• Ilonasmamma

varmt vatten med honoung..varm mjölk med honung...se bara till att det inte är för varmt, för då dör de bra bakterierna från honugen...vattnet ska inte vara kokhett.

jag drack honungs vatten med menthol och eukulyptus honung(stavning?) och det hjälpte....jag hade hosta med slem väldigt länge...va sjuk två månader den här hösten med diverse öron/näsa/hals besvär..förra året TRE månader.

är det slem eller torrhosta?
    noskapin ska fungera mott torr men vet inte om man får ta med graviditet.

• Lillatroll

Ja honung hade jag gärna använt men jag har ingen hemma. Ska försöka hitta en öppen affär i morgon och skaffa det. Det är torr hosta.

Socker och mjölk har jag inte hört talas om innan. Hmmm kanske ska prova det. Bara varm mjölk är ju äckligt men det kanske når ner med lite socker till?

Sitter nu med en kopp te. Ska försöka lägga mig sen. Jädrans hosta.

Tack för hjälpen

• Milliemolly

Npaxon eller noskapin från apoteket i tablettform är kanon! Sover hela nätter nu tack vare dem!

• Milliemolly

oj ingen huskur........läste hela ts nu

jag säger samma som ovan då - te eller mjölk med honung!

• Trailer T

Varm mjölk med honung..Dricker det själv just nu pga den jävla hostan..

Svar på tråden Finns det någon huskur mot irriterande hosta? Tycker inte halstabletter funkar alls.