Kommer det var ur den så bör du söka på vårdcentalen för att få hjälp, kanske odlar de från såret för att se vilka bakterier som växer där... Koksaltet kan du slänga i vasken, är samma sak att tvätta med H2o som koksalt enl vetenskapliga studier... Du beöver ju ngt annat, testa att lägga på kompress med alsollösning som du låter ligga på ca 5 - 10 min, det "drar" ut varet... ev behöver du antibiotika beroende på hur infekterat det är... Naturligtvis skulle jag oxå rekommendera dig att ta ut den, så länge den sitter kvar har du ju en infektionskälla som påverkar läkningen negativt...
låter som att du fått ngt som kallas inom sjukvården för "svallkött" då får man en bula som växer ut som du beskriver...
Fick själv samma problem som du beskriver, jag plockade ut den... det läkte sedan... Du stänger ju inte inne infektionen bara för att du plockar ut den...?! Har du en infektion så kommer varet ut förr eller senare...Däremot så främjar du sårläkningen och får förmodligen bukt med infektionen... Får du rodnad,var,blir värmeökad på huden runt omkring samt feber från såret så bör du "dra öronen åt dig"...
Sök vårdcentral för bedömning och hjälp med råd