Åkpåse, lammskinn eller dun?
Vilket är varmast, en åkpåse fodrad med dun eller en åkpåse i lammskinn? Den ska vara så varm så man inte behöver bylsa på mer än en varmare tröja, mössa å vantar.
Vilket är varmast, en åkpåse fodrad med dun eller en åkpåse i lammskinn? Den ska vara så varm så man inte behöver bylsa på mer än en varmare tröja, mössa å vantar.
Vi har en 7am enfant B212e. Den är nog varmast av alla Är tjockt fodrad med dun. Funkar 1-4 år, man kan göra den större el mindre.
Jag hade precis samma fundering som du och kom fram till efter väldigt många rundor i alla barnaffärerna här i stan samt många timmar framför internet att Voksi påsen passar oss bäst.
Vi köpte deras nya tror den heter Urban som ser ut som en helt vanlig åkpåse alltså inte dessa med snörning,
Understa laget är ull och sedan ovanpå är det dun, själva täcket som man lägger över är också i dun.
Man kan använda påsen många år till barnet (tror de sa 5-6 år) då man sätter på en "förlängande" del när barnet blir större. Läs mer om påsen på Vokis hemsida adressen får du nedan.
Kan även tillägga att vi stoppade ner vår lilla i pyjamasen ner i påsen när det var 17 minus ute och var ute o gick en halvtimme när vi kom hem var hon fortfarande varm och go
http://www.voksi.com/view_product.php?id=10
Hoppas Ni hittar en som passar Era
behov.
God Jul
Vi har en större modell lammskinnspåse. Den är jättemysig och varm. Min son sover lätt ute i -10 grader utan att bli kall =)
Jag sticker in en fråga till dig med voksi urban påsen. Är den mer "slimmad" än en vanlig voksi? Är den lättare att få plats med i vagnen?
Ledsen kimono att jag inte har svarat, såg inte förräns nu att du ställde en fråga till mig.
Jag ÄLSKAR min urban voksi påse, vi använder fortfarnade liggdelen i vår vagn och där får påsen plats i och då har vi även ett fårskinn som ligger i botten.
Mina vänner har gamla voksi påsen (den man knyter) och jag tycker att den ser mycket bylsigare ut. Gå in i en barnaffär o titta på voksi urban, det kommer säkert bli kärlek vid första ögonkastet.
Med tanke på hur dun tillverkas hade jag inte valt dun, vi har en vanlig i flecce och den är jättebra. Vi har ett lammskin under åkpåsen.