• Sirendes

Någon här som blivit gravid genom "säkra perioder" eller avbrutet?

Jag fattar inte riktigt hur jag blev gravid denhär gången, även om jag (förstås) är glad!

Min kille har kommit i mig en endaste gång, vad vi märkt, och det var när jag hade mens, på dag 2 i min cykel. Det har hänt innan att vi haft oskyddat under mensen, och jag har aldrig blivit gravid då.

Resten av månaden har vi kört med avbrutet, eftersom jag är allergisk mot gummit eller plasten i kondomer. Det har vi också gjort många andra månader utan att jag blivit gravid.

Vilket tror ni jag blivit gravid av? När jag hade mens eller när vi hade avbrutet? Någon som blivit gravid av något av dessa?

• Svar på tråden Någon här som blivit gravid genom "säkra perioder" eller avbrutet?
  • PetraMunchen

Hur långa menscykler har du? Ägglossning ligger ju ca 12-14 dagar innan mens. Så om du har tex 23 dagars cykler så torde du blivit gravid under mensen annars tippar jag på att det är någon gång då ni kört avbrutet. Spermier kan ju komma ut i försatsen också. Sen om ni har sex ofta så är det ju ännu troligare att det kommit ut utan att din kille kommit.

Själv har jag praktiserat säkra perioder i ca 5 år innan jag blev gravid, men jag hade dock en "persona p-dator" så jag visste ju vilka dagar som var extra osäkra och då avstod vi eller hade kondom. Jag tål inte heller gummit i kondomer men Avanti komdomer i plast funkar ju.

Grattis till graviditeten!

• Linda MI

Jag blev gravid under "säker period". Jag förstår inte riktigt heller hur det kunde gå till,har haft stenkoll enligt mig själv;) Men vi är så glada och förvätansfulla!

• lena86

vi körde avbruten och vart gravid nu satt de försatter..

• Philofix

Min yngsta dotter blev till genom ett avbrutet samlag.

Äntligen.....efter 50 dagars väntan
  • miss peach

*räcker upp handen* haha jag blev gravid när jag väntade på min mens. Fattade verkligen ingenting. Tydligen hade jag min ägglossning samtidigt som mensen skulle komma. Så det blev stopp precis där och mens dök aldrig upp. Genom VUL konstaterades att det var den dagen jag hade blitt gravid. Baby ska komma 22 jan :)

• St Stephens Green

Jag blev gravid under en sk "säker period". Så säkert var det.

Svar på tråden Någon här som blivit gravid genom "säkra perioder" eller avbrutet?