• MyggaMygg

Bostonterrier eller Fransk bulldog?

Hur är dessa två raserna?

• Svar på tråden Bostonterrier eller Fransk bulldog?
  • köttbullelydnad

Enda erfarenheten jag har av frallor är en tysk som har sommarhus en bit bort. S*t*n i gatan vilken arg och bjäbbig hund Ögonsjukdomar, andningssvårigheter och känslighet för värme (läs; hetta) är tydligen vanligt, efter vad jag hört
    Det enda jag vet om boston är att kejsarsnitt inte är ovanligt och att svansen inte kuperas utan verkligen _är_ så kort

• Powerwoman

Jag har en fransk bulldog, världens underbaraste hund! Senast igår fick jag massor av beröm för henne på julfirandet för att hon är så lugn och behaglig:)

Min tik går ihop med alla djur, skäller aldrig (inte ens när det plingar på dörren), genomsnäll, älskar barn, otroligt gosig och tillgiven, kan vara ensam hemma utan problem, orkar mycket men kräver inte så mycket.
    Hon är fullt frisk och har inga besvär, dock är hon värmekänslig så på sommaren får man ta det lite lugnt, om man inte är vid vatten. Men hon har inga andningsbesvär eller liknande.

Ett bra tips är att gå en runda på en hundutställning, om du går förbi fralla-ringen så märker du ganska snart att där är det tyst och lugnt:)

Ögonsjukdomar hos frallan har jag aldrig hört talas om, det man testar för inom rasen är patella & hjärta. Och så ska man vara noga med att köpa från linjer som är skonade från hudsjukdomar, och givetvis andningsbesvär men det gäller alla kortnosade raser.

Bostonterrier har jag ingen personlig erfarenhet av, men jag har fått för mig att det är lite mer "terrier" i dom.

Svar på tråden Bostonterrier eller Fransk bulldog?