Baby termometer!!
Vill ha tips på vilken och vart man kan köpa en sådan som man tar tempen i örat med,för det är väl det bästa????
Gärna butik i Gbg eller nätet och uppge gärna pris!!!
TACK!!!
Vill ha tips på vilken och vart man kan köpa en sådan som man tar tempen i örat med,för det är väl det bästa????
Gärna butik i Gbg eller nätet och uppge gärna pris!!!
TACK!!!
<ingen???
Vi hade en vanlig termometer (Apoliva eller vad de heter från Apoteket) som man använder i rumpan till dottern när hon var bebis. Nu när hon är 2 år har vi en öronvariant, Brauns från Apoteket www.apoteket.se/apoteket/jsp/polopoly.jsp&ProductSKU=213369&prodinfotype=&showBuy=true&action=showProdInfo. Den är bra, men jag tror den är bättre till lite äldre barn.
Jag har köpt en sån napptermometer... har inte använt den än och vet inte hur bra eller inte bra den är... kanske någon här som vet?
Jag ahr en örontermometer till mig själv. Den mäter olika om man mäter flera gånger i rad. Jag ahr en dyr en, den kostade typ 600 spänn eller så..
Köpte en rektal till bebben, jag vill ha koll
Rektal låter väl bäst då men vbart kan man köpa det??? till nyfödd?
Babyland har tror jag, säkerligen bayproffsen och apoteket också.
Välj gärna en med böjlig tipp.
*babyproffsen
Nattfjärilinnan skrev 2008-12-25 22:58:18 följande:
carola1977 skrev 2008-12-25 23:00:15 följande:
jag köpte en apotekets apoliva för inte så länges sedan till min sambo (oral) och den funkar bra ska köpa en sådan till bebben (rektal) får inte glömma det, bra tråd
till den stora grabben så får det bli örontemp snart det funkar än, med rektakal men inte länge till...
ang. apoliva så mäter den på ca 30-60 sec den går fort! vi har den äldre varianten och den tar 90 sec och det är läänge för ett större barn...så den ska jag inhandla snarast
lycka till med jungeln av temprar
Jag har en oral termometer som jag köpt på mediamarkt som mäter på 10-15 sekunder.. Hittade en rektal temp (m. mjuk spets) på gekås som mäter på 10 sek..