• Anonym

Kan man ta reda på ALLA sina skulder på ett ställe?

Jag har en del skulder (Inkasso skulder) som skräpar och ska bli kvitt hela högen nu men kan man få reda på sin totala skuld (Olika inkasso bolag) på ett ställe tex på internet eller nått eller måsteman ringa runt till alla olika inkassobyråna?

• Svar på tråden Kan man ta reda på ALLA sina skulder på ett ställe?
  • Anonym

Och hur många år dröjer det innan man är "prick fri" ifrån det där?

• Mannehkunda

Du kan ju försöka få ett lån på banken till alla skulder. Men det kanske är svårt eftersom det är inkasso, då verkar du ju inte så trovärdig

• Anonym

Nej jag ska inte ta lån utan ska få hjälp att bli kvitt av dom nu!

• Med Bebis

Du måste tyvärr ringa för alla skullder har olika ärende nummer.
    Du får ingen prick så länge du inte finns hos kronofogden

• Anonym

Okej men jag ahr varigt hos KF innan men va nog hmm iaf 1 år sedan

• Charmiz

Du kan kolla vad du har för krediter genom att göra en kreditansökan nånstans så skickar de dig en kopia hem till dig där ser du alla liggande krediter du har.

• Missboss

Problemet är att inkassobolagen är så j*vla fula. De kan sitta på skulder väldigt länge, sen är det ett annat inkassobolag som köper av det första bolaget skulden och räntan tickar på.

När man ringer inkassobolagen och säger att säger att skicka till KF för denna person kommer aldrig att kunna betala skulden så har jag blivit utskälld efter noter. De tappar ju intäkter som räntan ger.

Tyvärr som någon ovan sa så måste du ringa runt till inkassobolagen och begära en skuldsammanställning.

• Anonym

Okej blir en jäkla massor mend et är bara att lyfta luren i morgon då och ringa runt.

Svar på tråden Kan man ta reda på ALLA sina skulder på ett ställe?