• littledino

finns det fler som har en "high need baby"?

Finns det fler där ute som ibland inte orkar vara mamma till sitt eget barn???
    Jag har en underbar dotter som snart är 10 mån. MEN hon är ett sånt där barn som en del kallar "high need baby". Ända sen hon var nyfödd så har hon varit en skrikig bebis som aldrig var nöjd. När hon blev lite äldre fortsatte det med att hon skrek när man bytte blöja, klädde på henne, ville alltid bli buren, kunde aldrig vara ensam och leka för sig själv... Nu När hon snart är 10 mån så är hon otroligt aktiv och nu menar jag OTROLIGT aktiv. Det är aldrig en lugn stund, och jag kan knappt gå på toa och kissa. T.o.m. när hon ska matas så måste man leka med henne eller distrahera henne med nåt, annars äter hon inte. Då kan hon få ett utbrott och totalvägra äta, fast hon är jättehungrig. Det resulterar i att man inte vågar ta med henne till nåt ställe ute och mata henne. När hon äntligen har somnat för natten så är jag helt slut. Hon ska ha all uppmärksamhet hela tiden.

Dessutom så är jag ALDRIG barnledig, jag kan nästan inte lämna bort henne eftersom hon är så mammig och krävande. Det är aldrig nån som vill ställa upp.
    Jag älskar min dotter så otroligt mycket, men jag håller på att bryta ihop. Vad ska man göra? Finns det fler som känner som jag?

• Svar på tråden finns det fler som har en "high need baby"?
  • Anonym

jag hade det likadant...:( trodde aldrig det skulle ta slut men sen vände det vid 15 månaders ålder ALLT blev bättre och ROLIGT för en gångs skull sen har det bara blivit bättre och bättre för varje månad som gått nu blir hon 2 år i februari och ALLT är underbart oj oj oj det är en fröjd stunder skänkta från himlen jag ÄLSKAR att vara med min uunderbara flicka min kärlek till henne är såå stor och obeskrivlig!!!! när hon var 10 mån hade jag väl aldrig trott att det skulle bli såhär uunderbart men det blev det :D....så jag bara menar att du ska nog bara bita ihop och hålla ut lite till även fast det känns kämpigt..det är värt det sedan!

• littledino
    Svar på #1
    Ok, det låter som en lättnad... var hon också hyperaktiv och mammig? och krånglade med allting?
  • littledino
    Svar på #3
    nej ska kolla... tack så mycket! :)
  • tokmonkan

haha! Låter som min på halvåret..Ojoj här rasade gravkilona iväg! Ammat och burit och matat och burit och hon skriker gnäller fäktar och är väldigt krävande. Nu när du beskriver din 10 månaders vill jag bara knyta snaran i taket! GAAAAAH hur ska jag orka!!! Jag som tyckte det HÄR var det värsta!
    Men som någon anna skrev /Anonym) det kanske vänder vid 15 månader...BARA 8 månader kvar YEEEEY!!!

• littledino
    Svar på #5
    Ja du he he... vi får väl båda två försöka se framåt då :) Nån gång måste det ju bli bättre.
Svar på tråden finns det fler som har en "high need baby"?