• Anonym (trist...)

Är ensam o utfryst av min mor o syster!

Vill bara skriva av mig.......
    Min mor o syster har av nån anledning tagit avstånd till mig.De gillar mig ej,bara pga att vi ÄR väldigt olika helt enkelt.
    DE är mer lika varann.min mor har uttryckligen sagt att min syster är mycket trevligare än mig,o ärligt talat så stämmer INTE det.
    Jo,HON tycker ju antagligen så.
    men min syster är väldigt otrevlig o kan vara väldigt otäck bara hon får sin vilja fram...
    jag har min familj,min man o mina barn.o nån mer vän som jag träffar sällan.Pga jobb o sånt.
    Men jag börjar faktiskt känna mig lessen. trist att känna sig utfryst av "sina egna".
    kan inte gå in på allt,blir så långt,men jag har aldrig varit dum,eller gjort de nåt.Det är bara min mor som är helt förblindad av min syrra-hon har helt lyckats linda mamma runt lillfingret. O pga att de är så lika varann o tycket lika mer,så ogillar de mig.
    syrran är alltid elak med mina barn,o de är alltid bråkiga,fast det minst lika ofta är hennes barn som börjar...
    Jättetrist.
    De har en annan barnuppfostringsmetod tex-bara DÄR blir vi osams så fort vi träffas.........
    jaja,jag klarar mig,har ju MIN familj,o jag vet var jag står o vad jag är.men visst känns det trist att det blivit så här........
    Vill egentligen inget mer än att säja-ha det bra till alla o var glada för det ni har.man måste vara tacksam i livet...o njuta då man kan,jag gör mitt bästa!!

• Svar på tråden Är ensam o utfryst av min mor o syster!
  • Anonym (trist...)

kan ju tillägga att jag snart är 40 år. O har liksom "mitt eget liv" ,men visst känns det trist att DE gaddar ihop sig .
    o barnen blir lidande-det lider jag väl mest för.
    hennes barn sover över nästan varje helg hos mormor/morfar-men mina barn har de sällan tid eller ork för.
    Trist.
    Fast när jag skriver det känner jjag mig som en "fjortis"! .
    Men,det är känslan...

• EXPOSED

Det är ungefär så här med, inte att vi är ovänner på något vis, men mamma är jämnt hos min lillasyster, jämnt, och här nästan aldrig. Jag har lovat mig själv att inte gråta för det, men ibland blir jag lite gråtmild vid tanken på vad dom delar, som dom inte delar med mig.

Just because I'm paranoid doesn't mean theyr'e not after me
  • Anonym (trist...)

Mmm,eller hur! visst känns det tråkigt! men ,samtidigt vet jag ju att jag inte gjort nåt direkt fel eller varit dum.Så jag är trygg med den känslan.
    men DE gillar mig ändå inte.O herregud-alla kan inte älska alla......så klart.

• Anonym (systrami)

Känner igen mig..
    Själv har jag 3 halvsystrar. De är helsyskon o jag har en annan pappa. MIn alldeles egna pappa...I alla fall
    Denna jul bjöd mellansystern hem "oss" till henne för att fira jul..Alla utom min familj då. Mamma sa..Det är klart att du är bjuden..Hell no, jag väntar mig en officiell inbjudan av den som ska ha det. Så..med tanke på att förmodligen skäms fortfarande för en aselak kommentar/skvaller på den äldsta systerns bröllop så vågar hon inte se mig i ögonen. Sammanhållningen mellan systrarna är värre än någonsin..Min dotter har ingen aning om vilka mostrarna är el kusiner på min sida.. Men som man bäddar får man ligga.

• Anonym (trist...)

ingen mer som har nåt att tillägga. Eller som känner på liknande sätt?

jag vet i allafall att jag inte gjort nåt direkt fel.Jag bara tycket olika...vi ÄR olika.
    men jag ska ju inte måste ändra åsikt om saker o ting för att accepteras?!
    Nä,då lever jag ensam,o har det bra ändå-så får de vara med varann då...

• Anonym (trist...)

Tja...det kanske inte är så vanligt detta.jag trodde faktiskt att det skulle va jättevanligt med "struliga" familjesituationer......
    men det är ju bara BRA om det inte är det! ,så klart.
    Kom att tänka på att mamma pratade inte med mig alls under hela julaftonsdagen/kvällen....Oja,jag var ju inte fram till henne heller förståss.men då man tänker på att vi haft rätt kul förr,så känns det trist.
    Detta har blivit så här efter att min syster flyttat hem från att ha bott långt borta i flera år.Så morsan har kommit henne hemskt nära nu!O det är så klart bra att de har det bra.
    jag har det bra med,fast på andra vis .
    Läser lite av mia törnblom tror jag hon hette,o hon har faktiskt mycket bra saker...små vettiga ting att komma med-o jag kämpar för att varje dag bli en aning "bättre" än jag är nu .
    Ja,jag försöker lära mig tänka mer positivt hela tiden alltså...
    Hoppas att alla får ett bra 2009!!
    Tack för att man kan skriva av sig här..........

• Anonym (trist...)

fler?

Svar på tråden Är ensam o utfryst av min mor o syster!