Taco´s på annat sätt?
Jag är så sugen på Taco´s till och från, men jag bor ensam med mina barn som är 16 månader och tre år.... Det funkra inte riktigt med skal och grejer. Nån som har nåt tips? Paj går inte hem......
Jag är så sugen på Taco´s till och från, men jag bor ensam med mina barn som är 16 månader och tre år.... Det funkra inte riktigt med skal och grejer. Nån som har nåt tips? Paj går inte hem......
Tortillas? De är ju mjuka.
Men det är ju bara att ge dem färs + grönsaker + såser + ost på en tallrik och låta dem gegga med det. Tortillabröd i bitar också. Sen kan du stoppa i skal själv.
Bonanza skrev 2008-12-25 22:37:14 följande:
Gör en gratäng, mjuka skal i botten, sen köttfären ovan på. Sen finns det nån sån här cheddardip olw som man blandar ihop. Lägger det ovan på köttfärsen. Sen kör du ett lager till.
Sen ovanpå kör du mer dipp och krossar hårda skal över och har ost på.
Eller så kan man lägga tacochips i en form, lägg på köttfärsen. Sen tacochips ovan på. Blanda ihop creme fraiche med chilisås och ost och häll ovan på.
Chipsen blir mjuka i ugnen.
Ni ser, julmaten har gjort mig lite soft i skallen... Tackar!! på lördag blir det tacos!!! Med mjukisar till kiddsen! Dom kanske ska hoppa den heta såsen
Oj, oj... Det var inte poppis!!!Jag la upp små högar på deras tallrikar med köttfärs, majs, tomater, gurka,ost, gräddfil blandat med lite tacosås, guacamole och tortillas i småbitar....
Majsen, tomaterna och gurkan funkade på sonen, dottern käkade faktiskt upp tortillan, men tom.......
Gjorde en dunder miss dock, hittade nån ny variant av tacopulvret, creamy... Smaka faktiskt inte vidare gott, skulle blandas med mjölk. *URK*
Väldigt misslyckad midddag
Min dotter äter endast mjukt tortilla bröd med köttfärs.
Låter skittråkigt tycker jag men men,hon älskar det.
Hon är inget fan av varken grönsaker eller sås.
Något som vi brukade göra när jag bodde hemma var att göra tacos i ugn. Eftersom min mamma är glutenallergiker så kunde hon bara äta de hårda tacoskalen så hon tog tacotubs, la i köttfärs med tacokrydda, hackade tomater, lök och tacosås och strödde över riven ost. Sen fick tacosen stå i ugnen tills osten hade smält och sen åt vi dem med ris och gräddfil.
Jag lägger alltid nachochips på en plåt, på med tacofärs och så riven ost på det. In i ugnen och gratinera. Brukar uppskattas av både barn och vuxna. Ganska lättätet eftersom både köttfärs och ost liksom sitter fast på nachochipsen.
Grönsaker och dippsåser efter eget tycke ska förstås serveras till! =)
tacogratäng gör vi, super gott. ta en msk tacokrydda i cream fraiche, stek köttfärsen i kryddan som vanligt, i med färsen i en form på med cream fraiche och lite ost på, till de har vi bara grönsaker och ibland ris.
Du kan ju göra egen tacokrydda så blir det nyttigare och så får du välja styrkan själv. Jag brukar göra så att jag kryddar först så att det passar dottern sen så tar jag bort till hennes portion och kryddar mera åt sambon och mej. Med egen tacokrydda så slipper man massa smakförstärskelse och sånt skit.