Jag blir så trött på min nya/och första katt som VÄGRAR att lära sig att lyssna. Hur göra?
Jag har alltid haft katt, sedan jag var en liten bebis, min mamma har fortfarande katter. Men jag har då aldrig tänk på hur hon "uppfostrar" dom. Nu har jag flyttat till eget och köpte då bland det första jag gjorde en katt såklart. Den är sex månader och helt hopplås. När jag lagar mat får jag sätta den på golvet 52 gånger om inte mer, för att den envist hoppar upp igen. Men OM jag ger den mat (en ostbit elelr vad det nu kan var) så är den nöjd sen. Men så kan jag ju inte hålla på livet ut varje gång jag lagar mat. Eller jag vill inte det. Katten har sin mat, visst får den smaka ibland men inte hålla på som den gör. Sen så rävsar han klorna på möblerna, FAST han har en klösbräda. Varje gång han klöser på tex soffan så sätter jag den vid klösbrädan. Men sen nästa gång går han till soffan/sängen eller vad det nu är igen. Jag blir TOKIG!!
Jag har bara haft den i sex månader, innan det hade en kompis kompis katten. Så jag kan inte få tag på henne, det skulle kännas konstigt med. Bara för att fråga hur hon var med relger, men som katten beter sig så tror jag inte att hon haft några regler.
Han går på bänkar/bord med, vilket jag inte vill.
Envis är vad han är. Men hur gör man?