• Negativ

P-stav och depression!

Någon mer än jag som blivit deprimerad av användandet av p-stav?
    Har haft min inne i ett år snart, och nu orkar jag inte längre.
    Det blir bara värre och värre.
    Så nu ska jag ta ut den.
    Funderar på pessar, men ska ta reda på lite mer om det.
    Jag vill ha barn nu, men min pojkvän vill vänta.
    Han är fyra (eg 3½) år yngre än mig, och jag vet att han har rätt.
    Han är inte redo, och vi har inte ekonomin för det.

• Svar på tråden P-stav och depression!
  • Fia 85

Joo ja vart oxå deprimerad av min p-stav. men det va väl för att jag gick upp så mycke i vikt..=O/ Men ska till barnmorskan imorrn o prata om när vi ska ta ut den.. Hoppas att man kan gå ner i vikt igen. hehe fast vill juh ha barn nu så kan lika gärna vara rund o go så länge..;) Hoppas allt ordnar sig med dig o så..=) kram

• Negativ

Ja, jag har alltid varit överviktig, men hade lyckats gå ner 10 kg, men gick upp dom igen när jag satte in p-staven.
    Jag ska ringa till kvinnokliniken och prata med om om att ta ut den.
    Men jag har aldrig haft kontakt med dom (förutom när jag gjorde abort) så jag är lite nervös.

• Fia 85

:Negativ

Det är inget att vara nervös för... dom felsta e jätte trevliga o så... jag gjorde oxå en abort det va då ja satte in den..( ångrar att jag gjorde både aborten o statte in den) har inte heller haft nån kontakt med nån annan sen dess.. men ringde te ungdomsmotagningen o pratade med en bm o hon va jätte trevlig o förstående.. ska dit imorrn..=) sen får vi se när dom har tid att ta ut den. Längtar så efter en liten knodd nu..
    Det finns inget o vara nervös för vill du ta ut den så hjälper dom dej sk adu se..=)

• MetalIsa

Ta ut skiten! Du ska inte behöva må dåligt när finns hormonfria preventivmedel som inte gör dig deppig.

Lycka till

• Päivi

Jag satt och läste era inlägg . Har haft depresion innan jag satt in staven och sen gick det över ett tag men har fått tillbaka igen. Tro ni det kan bero på Staven?
    Jag ska ändå ta ut min snart för vi ska försöka skaffa ett syskon till vår dotter....

• Negativ

Jag vet faktiskt inte om dte kan bero på det.
    Är ju en del hormoner i, så det är ju inte omöjligt...
    Man får ju inte inte äta antidepressiva med Johannesört om man har p-stav, eftersom man då kan bli gravid.

Men om du ändå ska ta ut den, så märker du ju då om det berott på den.

Hoppas attd et ordnar sig!

• Betan

tjena negativ
    ytterligare en sak vi är lika på...

Jag har haft pstaven i fem månader nu, har dock ätit cerazette innan (sedan okt förra året). Har gått upp 8 kilo (blä), har varit väldigt mycket nedstämd och deppig (blä blä). Ingen sexlust, knappt nån livslust. Skall ringa min gynekolog så fort hon är tillbaka från semestern och boka tid för att ta ut den. vi kommer köra med kondom istället, tills maken känner sig redo för att försöka få barn.

• Negativ

Jag åt också Cerazette innan. Och det gick jättebra... Skumt. Dom sa ju att det var samma hormoner i staven som i pillrena...
    Ja, vi har PRECIS samma symptom.
    Och vi kommer också köra med kondom tills han är redo.
    Vi ska gifta oss i september 2006 är det planerat också...

• Betan

Mådde också bra av cerazette, det var ju liksom det de ville kolla innan de satte in själva staven. Efter några veckor med lite småblödningar stabiliserade det sig och jag hade "mens" varje månad. Sen när staven kom in var det bra i början, sedan efter tre månader började jag blöda typ konstant i 8 veckor. Och så deppigheten, viktökningen och allt annat ovanpå det. Känner mig rätt avtänd på hormonella preventivmedel får jag säga.

Bröllopet klarade vi av i mars i år!

• Auro

Å, fan. Å jag som funderat ut att P-stav borde vara så bra för mig... :-/

Svar på tråden P-stav och depression!