• Anonym (ribba)

NaturellYOGHURT mot svampinfektion?

Nån som provat, stämmer det verkligen? Hur många gånger ska man då lägga yoghurt i underlivet? Jag satte för en par dagar sen och det blev VÄRRRE, MYCKET värre. Nu kliar det som fan och flytningarna är ännu grynigare.
    Ska jag prova en gång till eller är det lika bra att åka till apoteket?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden NaturellYOGHURT mot svampinfektion?
  • Anonym (men)

Har du haft svampinfektion innan?
    Om inte, kontakta gyn FÖRST!!!

Ingen idé att behandla mot svamp om det inte skulle vara just svamp.

• Anonym (ribba)

Anonym (men) skrev 2008-12-26 10:12:25 följande:

Har du haft svampinfektion innan? Om inte, kontakta gyn FÖRST!!! Ingen idé att behandla mot svamp om det inte skulle vara just svamp.
    japp, det har jag. Så svamp vet jag att det är.
  • Anonym (men)
    Anonym (ribba) skrev 2008-12-26 10:17:58 följande:
    Anonym (men) skrev 2008-12-26 10:12:25 följande: japp, det har jag. Så svamp vet jag att det är.
    Ok. Då skulle jag traskat raka vägen till apoteket.
  • Anonym (ribba)

Anonym (men) skrev 2008-12-26 10:22:24 följande:

Ok. Då skulle jag traskat raka vägen till apoteket.
    Ja, blir väl bäst så. hade bara tyckt att det skulle vara intressant om det hade fungerat...gillar inte mediciner så..
  • Anonym (Aloe!)

Ett tips.

Jag invigde "Aloe Vera trenden" och köpte Aloe Vera Gelen som ska vara bra till ALLT.

Fick så klart svamp i denna grav också, och en kväll när jag haft det någon vecka och dagen efter var på väg att köpa Canesten dagen efter så smorde jag in mig med gelen och tänkte det kanske lindrar lite.
    Det kändes gudomligt, det slutade klia direkt. Fortsatte smörja mig dagen efter och dagen efter. När fyra dar gått var svampen HELT borta!

Den har nu vart borta snart en månad , och när jag var gravid första gg hade jag svamp KONSTANT med två dagars mellanrum typ :/

Så Testa! Men det måste vara riktiga aloe vera gelen, "forever living products".

• Anonym (Tess)

Såg The Doctors på fyran för ett tag sedan. Där pratade de bl.a. om svamp och yoghurt och den kvinnliga doktorn sa att det var jättebra mot svampinfektioner men att man ska ÄTA yoghurten, inte kleta in underlivet med den för då gör den ingen nytta och kroppen tar inte in de nyttiga baskiluskerna.

Sedan kan man tvätta underlivet med olivolja för att motverka svamp.

• Anonym (ribba)

Anonym (Aloe!) skrev 2008-12-26 10:25:38 följande:

Ett tips. Jag invigde "Aloe Vera trenden" och köpte Aloe Vera Gelen som ska vara bra till ALLT. Fick så klart svamp i denna grav också, och en kväll när jag haft det någon vecka och dagen efter var på väg att köpa Canesten dagen efter så smorde jag in mig med gelen och tänkte det kanske lindrar lite. Det kändes gudomligt, det slutade klia direkt. Fortsatte smörja mig dagen efter och dagen efter. När fyra dar gått var svampen HELT borta! Den har nu vart borta snart en månad , och när jag var gravid första gg hade jag svamp KONSTANT med två dagars mellanrum typ :/ Så Testa! Men det måste vara riktiga aloe vera gelen, "forever living products".
    AHAA...Ok, tack! Då ska jag direkt ringa min väninna som har en hälsokostaffär.
  • Anonym (Aloe!)

Gör det, jag är glad att min Bm godkände det också eftersom man i vanliga fall inte ska använda naturpreparat när man är gravid. Jag lovar, det är super!
    Anonym (ribba) skrev 2008-12-26 10:31:13 följande:

Anonym (Aloe!) skrev 2008-12-26 10:25:38 följande: AHAA...Ok, tack! Då ska jag direkt ringa min väninna som har en hälsokostaffär.
  • Anonym

Jag har börjat tvätta mig med olivolja och svampen är puts väck, är gravid i vecka 23 och har inga besvär alls längre. Testa det.

• Anonym

Finns massa bra saker mot svamp, aloevera-olivolja-timjan-rosmarin-vitlök... Alla dessa är svamp och bakteriedödande. Man kan t.ex pressa en vitlöksklyfta i olivolja och smörja sig med, eller blanda timjan/rosmarinolja med olivolja.

• Anonym (ribba)

Tusen tack för alla era svar. Olivolja ska jag absolut testa.

• Anonym (Aloe!)

Haha tsatzikimutta kanske? :P

Anonym skrev 2008-12-26 13:21:34 följande:
    Finns massa bra saker mot svamp, aloevera-olivolja-timjan-rosmarin-vitlök... Alla dessa är svamp och bakteriedödande. Man kan t.ex pressa en vitlöksklyfta i olivolja och smörja sig med, eller blanda timjan/rosmarinolja med olivolja.
  • Anonym (K)

Drick surt, precis som vid urinvägsinfektion! Det hjälper! Jag brukar pressa citron i lite vatten och dricka. Kanonmedicin!

• Anonym (svampen)

jag har haft svamp säkert 30ggr. det ALLRA bästa man kan göra är att när det bryter ut så gå i så lösa kläder som möjligt. sen sköljer man underlivet med vatten ett par ggr om dagen och baddar med babyolja. sen efter man kissat så baddar man bara med pappret och efter varje toalettbesök så sätter man på ny babyolja.

efter 1-2 dagar blir symtomen värre, men sen vänder det och inom en vecka är det borta. Vad duän gör så KLIA INTE!

• Anonym (ribba)

Ville bara tacka för alla svar och berätta att olivoljan rekommenderar jag VARMT! Redan efeter en gång märkte jag att det blev bättre. Och efter det har jag bara tvättat mig med olivolja, kommer aldrig att använda nåt annat efter detta. Så nu är svampen borta.

• Pervaryl

Hej Jag har en fråga. Hur många gånger kan man ta Pevaryl Supparna och salvan?? Glad om jag får svar. Lina

Svar på tråden NaturellYOGHURT mot svampinfektion?