Att inreda på balkongen - ( trätrall och konstgräsmatta på golvet? )
Här kommer en fortsättning på "dags att odla på balkongen"-tråden!
Nu ni!!! hihihi. Nu har jag byggt en stor balkonglåda i trä... 35cm djup, 35 cm hög och 120 cm lång. Jag ska snickra en till, så jag har en trälåda på varje kortsida av balkongen.
Min balkong är 420x150 cm stor, öppen med balkongen ovanför som tak och med en "vägg" som angränsar till grannbalkongen. Betonggolvet är fult - så jag funderar på vad jag kan göra för att få det fint och mysigt på balkongen.
Nu har jag fått blodad tand för att snickra :) Funderar på att snickra ihop ett par trätrallar till golvet. Det blir en yta på 150x150 cm med trätrall, och resten av balkongen kommer ha grön konstgräsmatta. (ja, gräs brukar ju vara grönt ) Jag ska även bygga en träram kring den ena "likkistan" (blomtådan asså ) där jag ska lägga grus innanför ramen. Ramen är alltså till för att hålla gruset på plats, så inte förbipasserande under vår balkong råkar illa ut. Gruset blir bara som dekoration - och lite "markkänsla" - samt att konstgräsmattan inte skulle räcka hela vägen!
Sedan har jag kommit fram till att jag ska odla solrosor längst in mot väggen i ena krukan. ... skulle vara fint med någon växt som liknar fredakallor. Mycker grönt alltså. Kan man sätta ormbunkar i dessa stora balkonglådor ??? De står halvt i sol på fm och i skugga från kl 15.
Någon som har bra, och dåliga, effarenheter av konstgräsmatta? Alltså grön balkongmatta - med nobb under. ???
/Liten snickarglad ru med planteringsgjort under naglarna