• isberg

inga äggledare . mens??

Hej!
    Har precis haft ett x och dom var tvungna att operera bort den enda äggledaren som fungerade. Så nu undrar jag om någon vet om man kan få mens ändå och hur kommer den ut isånna fall. Brukar inte ägget åka genom äggledaren och bli mens om det inte blir befruktat. Jag har äggstockarna kvar så då borde man väl kunna göra provrörsbefruktning, hoppas jag.JAg har så många frågor som jag inte kom mig för att fråga på sjukhuset och dom informerade inte om något.

• Svar på tråden inga äggledare . mens??
  • VulgusProfanum

Jo du kommer att ha mens som vanligt.
    Så länge som man inte opererade bort livmodern.

Don´t pee on my leg and tell me it´s raining
  • Teskedsmamman

Menen startas ju inte av att ett ägg kommer till livmodern - obefruktat.... Mensen startas av att inget ägg fäster i livmoderslemhinnan. Ägget som släpper från den äggstocken med bortop ledare, släpper ut i bukhålan och förtvinar bort, ohc mensen kommer som vanligt

Triss i killar! 04, 05 & 07 - läs om oss tesked.blogspot.com/
  • Ms Kanga

Du kommer kunna göra IVF eftersom du har äggstockar och livmoder kvar. Lycka till i framtiden.

Yesterday is history,Tomorrow is a mystery. Today is a gift thats why they call it the present
  • Jo1975

Hej! Jag har precis som du inga äggledare. Har blivit gravid genom IVF. Så länge du har fungerande äggstockar och livmoder så borde det inte vara några problem. Lycka till!!!

• isberg

Tack snälla ni för svaren, jag känner mig så vilsen och förvirrad just nu. Va skönt att höra att det kan funka med IVF. Blev alldeles tårögd när jag läste vad ni skrivit. Tack.

Svar på tråden inga äggledare . mens??