Linda isacsson
Vet någon hur mycket tidigare Linda Isacsson fick sitt barn,alltså i vilken vecka?
Det var ju tillväxthämmat,1300 gr.
Vet någon hur mycket tidigare Linda Isacsson fick sitt barn,alltså i vilken vecka?
Det var ju tillväxthämmat,1300 gr.
Det står i senaste Mama-tidningen. Men tyvärr har jag gett bort den så jag kan inte kolla...
2 månader för tidigt, så i v.33 ungefär.
http://stockholm.city.se/nyheter/2008/12/10/Linda_Isacsson_blev__quot__Aring_rets_Mama_quot_/
"Linda tror att hon fått utmärkelsen på grund av hennes svåra historia. I april fick hon havandeskapsförgiftning och förlöstes med akut kejsarsnitt ? två månader för tidigt. Lykke vägde bara 1,3 kilo när hon föddes och fick stanna på sjukhuset i tre veckor innan hon fick åka hem"
Då är jag och många andra här riktiga supermammor i jämförelse *Morr
japp, jag är mer supermorsa då! Min tös kom i vecka 30+6 pga svår havandeskapsförgiftning, och Thelma vägde bara 1171g.
Snyft vad synd det är om henne.. not! Varför inte uppmärksamma någon som verkligen behöver det istället? Finns ju barn som är bra mycket mindre som föräldrarna få kämpa mycket mer för!!! Föräldrar vars barn överlevt trots att de har haft svåra infektioner, genomgott operationer osv. De föräldrarna ser jag iaf upp till mycket mera!
Vet att Mama tidningen dock fått många påhopp pga den dom utsåg till årets mamma, inte mer än rätt!
nja, två månader förtidigt kom inte barnet, hon hade nästan gått in i v 34 så 1,5 mån är nog mer rätt.
Men ärligt tjejer, är hennes historia verkligen mindre svår och jobbig för att det finns andra som har det värre??
Då ska väl vi inte ha rätt att klaga heller för det finns ju de vars barn inte klarade sin för tidiga födsel..... det finns de som aldrig kan få barn.....
Så kan man ju inte tänka. Dessutom kan två exakt likadana händelser ta helt olika på två olika personer. Den ene kan ta det fruktansvärt hårt medan den andre kan ta det nästan med en klackspark.
Känns faktiskt inte ok att förlöjliga hennes historia bara för att vi tycker att vi haft det värre. Deras upplevelse är ju deras och klart den varit traumatisk liksom våra varit.
Min historia var ungefär som Lindas,fick hf i v.29 med akutsnitt,mitt barn vägde 1400 gr.
Skillnaden är väl egentligen att jag fick fyra veckor tidigare än hon fast ett lite större barn men man tänker ju lite att man borde bli årets mamma också haha.
Jisses, ska det börja tävlas i vem det är mest synd om?! Ge er! Bara för att ngn födde sin bebis 2 månader för tidigt och inte 3-4 mån, så betyder det ju inte att den här personen inte upplevde det som väldigt jobbigt och var rädd för vad som skulle hända bebisen!