• SnipSnapSnut

Någon som fått lite mens av pergo eller proggisar?

Åt pergo denna månad och har haft mycket ont i magen. Tog även proggisar från ÄL till BIM. Testade neg på BIM och fick mens dagen efter. Men den varade bara den dagen (igår). Idag är det bara jättelite som det på slutet av mensen annars. Men jag har jättemensvärk ändå...fast det kommer knappt ut något.

Någon som har någon erfarenhet av att det kan bli såhär? Brukar ha ganska riklig mens annars och i flera dagar...

• Svar på tråden Någon som fått lite mens av pergo eller proggisar?
  • Pimpinellan

Jag hade mens i 1,5 dygn efter pergo och det förklarade min läkare med att pergon inte varit bra för mig utan gett en dålig slemhinna. Inte alls ovanlig biverkan till pergo. Är slemhinnan inte uppbyggd som den ska blir mensen väldigt futtig. Du bör nog inte äta pergo mer.

• SnipSnapSnut

Ok, men blev din mens /slemhinna normal cykeln efter då? Så man inte har förstört något....

• Pimpinellan

Det vet jag inte än eftersom jag inte haft mens än. Men jag tror det för jag hade mycket mer äl-flytningar denna månad än förra månden när jag åt pergo.

• SnipSnapSnut

Ok, hoppas att det inte kommer någon mens då utan plus

Jag tyckte jag hade mer ÄL-flytningar nu när jag åt pergo så jag tänkte att de funkade bra. Men denna värk och så nu yttepyttelite mens gör ju att man börjar undra...

Kollade din gyn inte dej med vul?

Jag kollades på dag 14 och han såg då att jag hade vätska någonstans där. Och att jag skulle ägglossa men han sa inget om slemhinnan....borde han inte sett att den var tunn?
    Men den måste vara tunn för det här går ju knappt kalla mens...den är liksom lite genomskinlig med...helkonstigt...

• Pimpinellan

Plus efter drygt två år tror jag inte på,men man vet ju aldrig...
    Testade pergo bara för att i väntan på nästa IVF. Gjorde ingen VUL alls. Hade betydligt mindre mängd flytningar när jag åt pergo mot vanliga fall.
    Kvinnokroppen är ett mysterium i vart fall!

Svar på tråden Någon som fått lite mens av pergo eller proggisar?