• Anonym

Snälla hjälp! =( stor knöl insidan låret som svällt!

Blir tokig snart, är gravid i vecka 36 och tkr det är nog tungt nu..så har jag fått någon knöl strax nedanför musen på ena insidan låret! Den har ökat i storlek från dag till dag och blivit hårdare, började för ca: en vecka sen..

Hade för länge sen en knöl under armen som jag var till sjuksköterska med till VC fick då rådet att badda med alsolsprit..gjorde det några dagar och den försvann av sej själv.
    Men denna blir bara större o större tkr jag fast jag baddar med sprit..och nu buktar den ut och är ju väldigt öm där..vad kan det vara!??
    Tänkte vänta till på måndag och gå iväg till VC om den inte försvinner..men vill ju gärna ha bort den nu för det gör ont speciellt när jag går..men har lagt omslag på den nu..snälla nån som har tips!??

• Svar på tråden Snälla hjälp! =( stor knöl insidan låret som svällt!
  • Anonym (Knölfia)

Jag får knölar i ljumsken som är någon forma v hudinfektion... ungefär som en gigantisk finne (3 cm diameter utan problem). Till en början med är de stenhårda och jätteömma och efter ett tag blir de fyllda med var och måste tömmas. Röd till blålila i färgen. Låter det likt?

i så fall är det vårdcentralen som gäller. Jag har fått två omgångar med antibiotika nu för att infektionen ska dra sig tillbaka.
    har haft det i flera omgångar och det är inte alltid antibiotika hjälper på mig har de fått skära bort dem med.

• Anonym (Knölfia)

kanske skulle skriva att det kan börja som en bakterieinflammation i en hårsäck eller en körtel =)

• Anonym

Låter som en inflammerad lymfkörtel.

• Anonym

den är rödlila tkr jag i färgen , har blivit stenhård och lite mjukare runt om..ca 3cm...ajj ..vill ju inte åka in till akuten utan tänkte avvakta till måndag o gå till VC.
    Men kan den försvinna av sej själv??

• Anonym

Låter som en böld, antingen spricker den av sig själv eller så får du gå till vc o så får dom skära upp den o tömma den. Jag har själv bölder och har haft i många år o jag brukar trycka hål på dom själv

• Anonym

men det går inte att trycka hål har försökt med nål men det kommer bara blod..och det är ju rätt stor men har på asolsprit som ska vara bra..åå hoppas den försvinner av sej själv orkar inte med det här nu =(

• LykkeLee
    Anonym skrev 2008-12-26 21:03:46 följande:
    men det går inte att trycka hål har försökt med nål men det kommer bara blod..och det är ju rätt stor men har på asolsprit som ska vara bra..åå hoppas den försvinner av sej själv orkar inte med det här nu =(
    Jag hade exakt en sådan.. den gjorde asont, men jag försökte klämma, men det kom bara blod (som för dig) men den gick bort av sig själv inom typ ngn vecka.. inte så kul under tiden för jag kunde fan nästan inte gå.. haha.. den satt på insidan av låret..
  • Anonym

hej , ok tack för svaret! känns skönt att höra att den försvann av sej själv...inhyser lite hopp i mej..var den lika stor då??? ja det gör svinont att gå...=(

• Anonym (Knölfia)

låt den vara i någon vecka och går den inte bort gå till vårdcentralen så hjälper de dig!

Svar på tråden Snälla hjälp! =( stor knöl insidan låret som svällt!