• Enniie

Övernattning på något liknande spökhus ?

Är det någon som vet någon stuga/hus som man kan övernatta i här i sverige som iallafall sägs vara hemsökt? Har kollat överallt och har bara hittat spökprästgården på borgvattnet. Men jag är ute efter någonting annat (då det inte ens har öppet nu och ligger väldigt långt bort från oss), någon som vet ??

• Svar på tråden Övernattning på något liknande spökhus ?
  • Enniie
    Meus Veritas skrev 2008-12-26 21:31:45 följande:
    Våran förra lägenhet kanske
    Haha, jaa. Om det finns en hyresgäst där nu så kickar vi ut denna i sissodär 3-4 dagar...
  • Meus Veritas
    TvåBarnsMamma88 skrev 2008-12-26 21:38:05 följande:
    Haha, jaa. Om det finns en hyresgäst där nu så kickar vi ut denna i sissodär 3-4 dagar...
    Jaaaaa det har dom nog inget emot, de får ju låna ut sina spöken lite
  • Enniie
    Meus Veritas skrev 2008-12-26 21:40:20 följande:
    Jaaaaa det har dom nog inget emot, de får ju låna ut sina spöken lite
    Jamen precis, annars är dem allt lite snåla ! Spökade det mycket där eller ?
  • Meus Veritas
    TvåBarnsMamma88 skrev 2008-12-26 21:42:48 följande:
    Jamen precis, annars är dem allt lite snåla ! Spökade det mycket där eller ?
    Nja bara i sovrummet, o bara när jag var gravid.......dra i täcke och ta på fötterna och sånt....o sen fick man ont i magen bara man gick in där.....ingen höjdare, flyttade när jag var i v27 så de kanske är kvar där, vet ialla fall att på 2 år så har de bytt hyresgäst minst 2 ggr
  • Enniie
    Meus Veritas skrev 2008-12-26 21:45:07 följande:
    Nja bara i sovrummet, o bara när jag var gravid.......dra i täcke och ta på fötterna och sånt....o sen fick man ont i magen bara man gick in där.....ingen höjdare, flyttade när jag var i v27 så de kanske är kvar där, vet ialla fall att på 2 år så har de bytt hyresgäst minst 2 ggr
    Där ser man. Förstår att du flyttade... Jag och sambon är lite sugna på att åka iväg en helg till något sk hemsökt hus eller dylikt... Men det finns jue inga...
  • Meus Veritas

Finns det inga.....hmmmm har för mig jag sett en hel hemsida med stälen man kan besöka....

• Enniie
    Meus Veritas skrev 2008-12-26 21:49:13 följande:
    Finns det inga.....hmmmm har för mig jag sett en hel hemsida med stälen man kan besöka....
    Jo, men det finns få ställen där man kan övernatta...
  • Meus Veritas
    TvåBarnsMamma88 skrev 2008-12-26 21:51:23 följande:
    Jo, men det finns få ställen där man kan övernatta...
    Du får tälta
  • Enniie
    Meus Veritas skrev 2008-12-26 21:51:55 följande:
    Du får tälta
    Ja, för det blir ju så varmt och skönt nu mitt i vintern.. Haha, tack för länken, skall kolla...
  • fonzie 81

jag vet ett hus här hemma i skogen ett stort hus mkt fint som ägs av ett par från stockholm men hyrs ut vet folk som sovit där men inte klarat hela natten det kanske vore något det ligger i skaraborg och heter krogstorp

• Enniie

fonzie 81 skrev 2008-12-26 23:21:24 följande:

jag vet ett hus här hemma i skogen ett stort hus mkt fint som ägs av ett par från stockholm men hyrs ut vet folk som sovit där men inte klarat hela natten det kanske vore något det ligger i skaraborg och heter krogstorp
    Okej, men är det till uthyrning ??
  • fonzie 81

ja dom från stockholm hyr ut det ! men vet ej vad dom heter ska ta reda på det .ett stort rött trähus som är väll under hållet för att liggaa i skogen som inga använder ,en jättelagård som är i fint skick och på baksidan av huset har det tydligern funnits en dansbana som folk valfärdades till för att dansa , men det ligger mitt i skogen ,jag ska medela dig mera i morgon

• trollprinsessan

Det sägs att det spökar rätt bra på Jamtlis Vandrarhem i Östersund... Har flera studiekamrater som bott där och hört både det ena och det andra under nätterna...

www.jamtli.se

• NeA 84

nu blir jag nyfiken...vilken stad ligger det? är från skaraborg nämligen

fonzie 81 skrev 2008-12-26 23:21:24 följande:
  • Enniie

fonzie 81 skrev 2008-12-27 22:35:54 följande:

ja dom från stockholm hyr ut det ! men vet ej vad dom heter ska ta reda på det .ett stort rött trähus som är väll under hållet för att liggaa i skogen som inga använder ,en jättelagård som är i fint skick och på baksidan av huset har det tydligern funnits en dansbana som folk valfärdades till för att dansa , men det ligger mitt i skogen ,jag ska medela dig mera i morgon
    Okej. tack så mycket !
  • Enniie

trollprinsessan skrev 2008-12-27 22:37:45 följande:

Det sägs att det spökar rätt bra på Jamtlis Vandrarhem i Östersund... Har flera studiekamrater som bott där och hört både det ena och det andra under nätterna...www.jamtli.se
    Tackar !
Svar på tråden Övernattning på något liknande spökhus ?