• bettangirl

Ge mig tips på vad jag kan äta i bilen??

hejsan..

Jag arbetar som taxichaufför sen 7 mån tillbaka, och har börjat sakta men säkert att växa ur mina kläder...
    Vet inte vad jag kan äta på dagarna för att kunna hålla igång, jag kan inte ta en vanlig lunch, har med mig sen några dagar proteinbars, och pulverpåsar,och frukt men ibland känns det som om det inte räcker, ge mig förslag, men man ska kunna ha det i bilen.. vinter som sommar... helst något som oxå kan göra mig piggare när jag jobbar natt men inte onyttigt...

• Svar på tråden Ge mig tips på vad jag kan äta i bilen??
  • ladyrosenfjoll

All vanlig mat lär funka, en fördel om du gillar kall mat kanske men då kan du ta med dig vilken matlåda som helst.

Vad du äter spelar en del roll, men hlöm inte att hur mycket du rör på dig har störts betydelse för vad du kan/bör äta.

• bettangirl

Ja men det är just det att vanlig mat inte funkar, jag vill inte äta matlåda kall som stått i kanske 6 timmar.. i bilen..

• ladyrosenfjoll

Om du mot all förmodan lär dig att uppskatta kall mat funkar det bra om du djupfryser lådorna. Beroende på temperaturer naturligtvis men du kan räkna med att det tar en del timmar innan det tinat.

bettangirl skrev 2008-12-27 04:16:47 följande:
    Ja men det är just det att vanlig mat inte funkar, jag vill inte äta matlåda kall som stått i kanske 6 timmar.. i bilen..
  • bettangirl

och vad kan man äta på ett nattpass? inte vanlig mat, utan något som man piggnar till av och inte går upp i vikt av..

har senaste tiden varit trött och därför köpt redbull och choklad, piggnar till, men vill ha ett nyttigt alternativ ist... är viktigt att jag inte blir för trött, kör ju bil...

• Llimen

jag har inte tillgång till kyl på mitt jobb så jag har en liten kylväska som jag har min mat i. en kylklamp på botten bara så är det kalt i MÅNGA timmar.

Ett tips är att ha med sallader att äta.

• Snossan

Inte bara soppa man kan ha i termos. Pasta och grytor går fin fint det med