• bettangirl

Ge mig tips på vad jag kan äta i bilen??

hejsan..

Jag arbetar som taxichaufför sen 7 mån tillbaka, och har börjat sakta men säkert att växa ur mina kläder...
    Vet inte vad jag kan äta på dagarna för att kunna hålla igång, jag kan inte ta en vanlig lunch, har med mig sen några dagar proteinbars, och pulverpåsar,och frukt men ibland känns det som om det inte räcker, ge mig förslag, men man ska kunna ha det i bilen.. vinter som sommar... helst något som oxå kan göra mig piggare när jag jobbar natt men inte onyttigt...

• Svar på tråden Ge mig tips på vad jag kan äta i bilen??
  • ladyrosenfjoll

All vanlig mat lär funka, en fördel om du gillar kall mat kanske men då kan du ta med dig vilken matlåda som helst.

Vad du äter spelar en del roll, men hlöm inte att hur mycket du rör på dig har störts betydelse för vad du kan/bör äta.

• bettangirl

Ja men det är just det att vanlig mat inte funkar, jag vill inte äta matlåda kall som stått i kanske 6 timmar.. i bilen..

• ladyrosenfjoll

Om du mot all förmodan lär dig att uppskatta kall mat funkar det bra om du djupfryser lådorna. Beroende på temperaturer naturligtvis men du kan räkna med att det tar en del timmar innan det tinat.

bettangirl skrev 2008-12-27 04:16:47 följande:
    Ja men det är just det att vanlig mat inte funkar, jag vill inte äta matlåda kall som stått i kanske 6 timmar.. i bilen..
  • bettangirl

och vad kan man äta på ett nattpass? inte vanlig mat, utan något som man piggnar till av och inte går upp i vikt av..

har senaste tiden varit trött och därför köpt redbull och choklad, piggnar till, men vill ha ett nyttigt alternativ ist... är viktigt att jag inte blir för trött, kör ju bil...

• Llimen

jag har inte tillgång till kyl på mitt jobb så jag har en liten kylväska som jag har min mat i. en kylklamp på botten bara så är det kalt i MÅNGA timmar.

Ett tips är att ha med sallader att äta.

• Snossan

Inte bara soppa man kan ha i termos. Pasta och grytor går fin fint det med

• bettangirl

Det där med soppa i en termos var en jättebra ide, det ska jag prova, för då får jag ju i mig lite varmt oxå..tackar så mycket..

• buffe

det finns ju portabla matlåde värmare, bara å plugga in i cigg uttaget på bilen. kan du ju ta med dig vanlig mat.

• Zasett

Kallskuret med hemmagjord potatissallad (vilket inte behöver vara så fet som den man köper är)?

Grillade kycklinglår går att äta kalla.

Pastasallad med kyckling?
    (Pastasallad går ju att variera i oändligheter, med olja, cream fraich, tomat, gurka, vita bönor, stora bönor, groddar, sockerärter, rödlök, purjolök, tja allt man kan komma på att ha olika gånger i salladen.)

Frukt, grönsaker som är skalade och bara kan ätas?
    Apelsin är ju lite syrliga, så det kvicknar man till på, men se till att ha våtservetter så du kan tvätta dig :)

Du kanske kan få energin från kaffe?
    Det finns koffeintabletter på apoteket.
    Koffeintuggumin, men de smakar *PIP* :(

• bettangirl

Nej kaffe dricker jag aldrig på jobbet.. inte te heller.
    det rinner bara rakt igenom, och har ju heller inte toan i korridoren. Brukar dricka vatten i små mängder..

Men pasta sallad var oxå en bra ide.. ska kolla runt efter en sån där miniväska och lägga en kylklamp i.

• Mandi74

Kycklingsallad (eller vad man nu vill ha) med ris funkar ju oxå att äta kallt.

Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
Svar på tråden Ge mig tips på vad jag kan äta i bilen??