• Redmilk

Någon i vecka 14-15? Hur mår ni?

Jag är nyfiken...

Har ni gått upp i vikt och i sådana fall hur mycket?
    Ont någonstans?
    Mår ni kanske toppen?
    Har ni känt rörelser från bebisen?

Berätta!

• Svar på tråden Någon i vecka 14-15? Hur mår ni?
  • carolinacarolina

V. 13 bara (12+1). Inte känt rörelser tror jag, kanske igår kväll, men det är ju lite vääääl tidigt att känna (trots andra barnet).

Jag har kanske gått upp 3 kg. ungefär. Jag mår fortfarande illa, men är lite piggare nu. Ibland ont av ischias, men inte så farligt.

• chesa

Jag är i v 15 (14+5). Jag har inte känt några rörelser, inte tydliga i alla fall. För någon vecka sedan kände jag något som jag trodde kanske kunde vara den lilla men vet inte....

Jag har mått suuuperilla (och spytt) typ hela graviditeten, tror att det kanske har börjat vända nu (håller tummarna för det). Har inte gått upp mycket i vikt, 1,5 kg kanske. Stod helt stilla ända fram till v 13. Men nu börjar magen synas i alla fall och jag har nästan helt skippat mina vanliga byxor, pallar inte när det spänner!

• ssk sara

Hej hej allihopa! Både killen o jag kände bebisen igår, 13+5. Trodde jag var gasig i magen men när ingen fis kom, och mer bultande från insidan så fattade vi vem de var som ville hälsa till omvärlden :) Har knappt gått upp 1 kg, men vägde mig innan julfrossan började så nu kanske det är några kg till! :) Tröttheten har släppt nu och för första kvällen på länge orkade jag vara vaken längre än sonen! JIPPII :D Mår oförskämt bra

• Redmilk

På mig syns magen nu. Om jag inte redan visste, så skulle jag tro att jag väntade tvillingar. Är superhungrig hela tiden

Jag har gått upp 2,5 kg. Jag går in i v.15 imorgon. Har inte känt av några bebisrörelser alls. Längtar tills de kommer så man vet att bebben lever!

Jag är trött jämt,men lite bättre nu än förra veckan. Egentligen mår jag rätt bra.
    Det enda konstiga är att det typ drar och stramar och ilar i blygdbenet ibland...helskumt..
    Men det är väl antagligen normalt det med.

Hej o hå!

• ElinC

Jag är i v 15. Jag känner mig lite piggare igen. Har varit fruktansvärt trött tidigare. Har gått upp runt 3 kg. Men magen är jätte stor, uppsvälld, så jag ser verkligen gravid ut. Jag har känt bebisen några gånger. Men bara om jag lägger mig ner och slappnar av. Det är ju inte stora rörelser än direkt. I övrigt dras jag med foglossning och ont i brösten. Det är väl ungefär det.

• Liiii

Jag är i v 15  och jag har inte gått upp något än, men magen börjar synas. Har mått illa under hela tiden och det har inte blivit så mtcket bättre så jag har fått medicin utskrivet av läkare mot illamåendet. Har känt lite rörelser i magen men inte så ofta.

Lukas 070530, bebben i magen BF 090626
  • SarahA

Jag är i vecka 15, mår bra och inte gått upp någonting!

• frukarlssonn

Går in i v15 imorgon, och har haft lite stick i magen de tre sista veckorna, men nu är de helt borta. Gått up ca 3 kilo och överfölls av illamående förra veckan och grymt svullen mage, men illamåendet har gått över. Dock mkt svullen på kvällarna. Jag tycker denna tiden innan rutin ul är lite jobbigt för man vet ju inget om bebben såvida magen inte börjar växa. Så jag hoppas den ska gör det nu så man vet att h*n mår bra därinne. Annars mår jag toppen, har gjort det hela grav hittills.

• Sommaren2006

Jag är i vecka 14...har gått ner ca 2 kg.
    Mår bättre nu,illamåendet har släppt nästan helt.
    Inte kännt barnet än..

• summer time

är i v15 gått upp nått kilo bara än,har kännt av ichias lite grann annars mått toppen bra hela den här tiden.

Svar på tråden Någon i vecka 14-15? Hur mår ni?