• Anonym (*^*^*)

mina flytningar förstör trosorna

ibland har jag såna flytningar att det blir fläckar i trosorna...nu menar jag alltså att fläckarna är kvar efter tvätt. på svarta trosor blir det missfärgat/blekt.
    är det verkligen normalt?
    jag har alltid haft lite problem med flytningar....typ att dom luktat å så. emellanåt använder jag lactal, då blir det bättre ett tag. men problemen kommer alltid tillbaka.
    några andra som har så? är det normalt?
    bör jag kontakta gyn eller så? nån som vet vad det kan bero på?

• Svar på tråden mina flytningar förstör trosorna
  • kaksmulan

Tvättar du trosorna i tillräckligt hög värme?? 60 grader ska det vara oavsett vad som står.
    För att skydda trosorna kan du ju alltid använda trosskydd...

Men just för flytningarna ska du kanske kolla upp om du har dem för att du är överkänslig för något. Har du provat att byta tvättmedel och sköljmedel? Badar du ofta med olika oljor/lödder i vattnet? Tvättar du underlivet med någon tvål??

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • Anonym

På billiga trosor blir tyget lätt så. Köpt lite dyrare så ska du se att problemet försvinner.

• Anonym (S)

Du bör jua använda trosskydd om du har sådana flytningar, du bör nog osså kontakta gyn för det låter lite konstigt..

• Anonym (liknande)

Jag hade något liknande och symtomen var precis som för svampinfektion. Fick medicin för det men efter en vecka var allt tillbaks igen. Efter en ny undersökning kom man fram till att jag hade fått bakterier runt hormonspiralen och det gjorde alla dessa illaluktande och lite frätande flytningar.
    Så mitt råd är, gå till gyn och gör en undersökning.

• Anonym (*^*^*)

jag badar typ aldrig. tvättar mig med tvål från apoteket, min bm tipsade mig om den. jag tvättar trosorna i 60. jag använder trosskydd ibland, men får då klåda av det.
    jag har såna newbody trosor och sloggi. är de "billiga" trosor?
    ang tvättmedel och sköljmedel så byter jag ibland. man kanske ska hålla sig till en sort?

ja ajg vet inte...men tack för era svar!

• Anonym (*^*^*)

jag ska nog kontakta gyn då...för säkerhetsskull. det får bli efter nyår å allt

Anonym (S) skrev 2008-12-27 11:31:59 följande:
    Du bör jua använda trosskydd om du har sådana flytningar, du bör nog osså kontakta gyn för det låter lite konstigt..
    Anonym (liknande) skrev 2008-12-27 11:36:34 följande:
    Jag hade något liknande och symtomen var precis som för svampinfektion. Fick medicin för det men efter en vecka var allt tillbaks igen. Efter en ny undersökning kom man fram till att jag hade fått bakterier runt hormonspiralen och det gjorde alla dessa illaluktande och lite frätande flytningar. Så mitt råd är, gå till gyn och gör en undersökning.
  • Skogsflickan

TS ditt problem är inte så ovanligt som många tror...Gå till gyn eller ungdomsmotagnigen om du är under 23...Du har för starkt ph i flytningarna och det är inget ONORMALT, kan bli så av för mkt stress,tvätt m.m...Finns medel för sånt så du blir av med det.

Lycka till!

• Anonym (*^*^*)

tack för svaret!
    då behöver jag inte vara orolig då.
    tack

Skogsflickan skrev 2008-12-27 11:44:55 följande:
    TS ditt problem är inte så ovanligt som många tror...Gå till gyn eller ungdomsmotagnigen om du är under 23...Du har för starkt ph i flytningarna och det är inget ONORMALT, kan bli så av för mkt stress,tvätt m.m...Finns medel för sånt så du blir av med det. Lycka till!
  • Anonym

ha ha ha! Så har jag oxå, mne jag trodde att det var normalt. Typ dålig kvalitet på trosorna.

• Anonym

haha men hallå, så har jag med. Och inte har jag något "problem" med flytningar.. Det blir bara blekt i grenen efter många tvättar på svarta trosor..

Svar på tråden mina flytningar förstör trosorna