• Eliin80

Trött hela tiden

Min dotter (snart 6 månader) har börjat vara så himla trött hela tiden nu. Hon gäspar, gnuggar sig i ögonen och pillar med öronen jämt och ständigt! Så har hon aldrig varit innan.

Hon brukade gå och lägga sig vid 19-tiden, men de senaste dagarna har hon somnat redan 16.

När hon vaknar efter att ha sovit en stund på dagen tar det inte mer än en timme innan hon börjar gäspa och gnugga sig i ögonen igen...

Det enda jag kan komma på som hänt är att hon börjat få en tand. Men kan de bli trötta av det? Vad kan det annars vara för anledning till att hon är så trött?

/Elin

• Svar på tråden Trött hela tiden
  • Raven 84

Hej, inte riktigt säker men det kan ju bero på en ny utvecklingsfas... de lär sig ständigt nya saker och nya intryck och upplevelser kan trötta ut. Ellr bara en tillväxt period... ta upp det med bvc, men mina barn har också haft perioder där de har varit ständigt trötta, då har det oftast varit pga infektion på gång eller tillväxt
    hoppas hon bilr piggare snart, annars ta kontakt med bvc för råd!
    Kram tess

• katlaett

Brist på energi? Min dotter blir alltid jättetrött innan maten och när hon ätit så är hon pigg igen.

• Eliin80

Tack för svaren! Efter att ha läst dem kom jag på en sak. Hon är ju, enligt boken Växa och upptäcka världen, i en utvecklingsperiod, men enligt vad som står där så ska hon ju inte vara trött, bara ha svårt att sova...Men det står att barnet kan få sämre aptit, och det har hon ju. Och då kanske det kan vara så att hon blir trött eftersom hon äter så lite...

Hoppas i alla fall att det beror på det, och inte på att hon är på väg att bli sjuk eller nåt...

/Elin

• katlaett

Precis det kan ju vara en kombinatione av saker.

Kom på att jag upplever att min tös är tröttare nu. Men det är jag oxå och de flesta i min omgivning - det är ju väldigt mörkt ute. Varför skulle inte bebisar oxå kunna känna av mörkret...

Om du är orolig så prata med din BVC-sköterska. :)

Svar på tråden Trött hela tiden