Använder man naproxen mot migrän?
Jag har köpt naproxen receptfritt och undrar om det är meningen att de ska fungera mot migrän? Hur stor dos ska man ta? Har tagit en tablett men det har inte hjälpt alls känns det som..
Jag har köpt naproxen receptfritt och undrar om det är meningen att de ska fungera mot migrän? Hur stor dos ska man ta? Har tagit en tablett men det har inte hjälpt alls känns det som..
Jag har migrän och fick naproxen 500 mg utskrivna av läkaren. men det finns de du köpt utan recept, vilket jag inte provat men min naproxen fungerar om jag tar den direkt när jag får ont i huvudet!
Hur mkt ät dina tabletter på?
prova ta två?
Man kan få det utskrivet mot migrän ja.
Alla fungerar olika och det finns många sorters migrän, om det fungerar eller inte är således individberoende.
Dosen står på förpackningen btw, och du bör nog hålla den.
Fungerar det inte kanske du behöver en helt annan medici. Har du fått diagnosen migrän förresten?
på förpackningen står 1 tablett vid behov (250mg) men sen i bipacksedeln står det att dosering beror på vad det är man behandlar och att läkaren ska avgöra det. Så jag tänkte att man kanske skulle ta högre dos när det gällde migrän. Om anonym 1 har fått utskrivet 500mg tabletter så måste det ju vara ok att ta 500mg på en gång. Ska prova det
Nej har inte fått någon diagnos på migrän. Har en annan neurologisk sjukdom och har fått denna huvudvärken i samband med den. Det har inte varit det primära att diskutera med läkaren, vill inte att han ska tro att jag gnäller för allt och inget
Har läst på internet och stämmer ju in på symptomen. Det är en så extrem huvudvärk oftast att jag inte kan ta mig upp ur sängen. Rör jag mig 1 mm så känns det som att huvudet exploderar samtidigt som jag är väldigt illamående och ljudkänslig.
Ja, jag får ta två tabl om dagen.. alltså 1000 mg.
det fungerar mkt bra! tar dem tom ibland om jag har bakishuvudvärk!:D
jag har naproxen 500mg på recept, tar 1 vid migrän, så du ska kanske ta en tablett till?
Tack snälla för era svar, har nu tagit en och inväntar verkan
hoppar in, jag ska ta enligt läkararens ordnination, 750 mg samt en tablett mot illamåendet vid migränanfall
Fick också 500mg mot migrän. Tycker dock att andra migränmediciner fungerar bättre! Kolla med din läkare nästa gång, det finns många olika mediciner!
Appropå doseringar så fick jag rådet av en läkare att ta 8 Alvedon när jag fick migrän. Det måste väl ändå vara farligt!?
Anonym skrev 2008-12-27 19:35:35 följande:
för mig funkar naproxen men inte alvedon, men jag har å andra sidan inte testat såna ofantliga mängder!