• FeliciaMeyan

Flaskdiskning i Thailand

Hur gör ni med diskning av vällingflaskor?
    Använder ni kranvatten eller köpt vatten?

• Svar på tråden Flaskdiskning i Thailand
  • Lady Bling

Diskade med kranvatten, båda gångerna vi var i Thailand. Tänk på att när ni äter på exempelvis restaurang har ju allt porslin, gafflar osv diskats med vanligt kranvatten.

• Lady Bling
    Lady Bling skrev 2008-12-27 17:21:24 följande:
    Diskade med kranvatten, båda gångerna vi var i Thailand. Tänk på att när ni äter på exempelvis restaurang har ju allt porslin, gafflar osv diskats med vanligt kranvatten.
    Menade alltså med detta att ni får i er små mängder kranvatten hur ni än gör. Flört Upplevde inte det som något problem.
  • buffybus

kanske inte blir problem för dem nej men deras unge kanske e känslig.. vem vet.. annars är där ju vatten på flaska o diska med.. fast tror inte det är några problem o diska i vanliga vattnet fast bara för det ska kännas bättre så hade jag sköljt en ggn med flaskvatten innan jag ger flaska..

Jocke+André älskar er mest av allt!!
  • FeliciaMeyan

Tack för alla svar jag fått,man är ju lite orolig för dom små.

• Vaniljkex

Vi aker till Mauritius pa fredag, och jag har kopt en 5 dl-resevattenkokare att ta med. Pa sa satt kan jag skoja allt med kokhett vatten, och forhoppningsvis ta kal pa de varsta bakterierna. Kanske kan vara nagot for er med?

• Mamma Mio

Jag betalade bra dricks till en ung kille iköket som diskade flaskan minutiöst---men vi bodde på ett litet hotell....

Svar på tråden Flaskdiskning i Thailand