• Pixboy

Mobilt Bredband - hastighet

Hej

Ni som surfar med mobilt bredband. Hur funkar det? Om man bara surfar på sidor som Familjeliv, Aftonbladet, gör bankärrenden mm märker man av att det är segt då?

Om man skulle titta på exempelvis en tv-sändning från svt.se är det möjligt med mobilt bredband?

Alla synpunkter på mobilt bredband är välkommet

• Svar på tråden Mobilt Bredband - hastighet
  • Lundby87

Skall du kolla nätet vanligt så uppfattar jag mitt nät som bra har 3 kommer dessvärre bara upp i 1,3. så ladda ner film mm är nog ingen höjdare. bor endå centralt så tycker man borde ha hyfat nära till en mast. min mamma bor så nära så hon kan gå och peta på ett har endå inte vad dem utger sig för att kunna uppnå. 7,2 lite trist. enliht en säljare kommer man väldigt sällan upp i det men har väll kommit max upp dit för någon och då kan man sälja det som upp till 7,2.

• Allimac 2004

Jag surfar med ice.net och för de saker som du har listat så tycker jag att det funkar utmärkt, surfar på en hastighet av 2,5 M -3 M
    Laddar inte ner saker så jag vet inte hur det funkar med de hastigheterna

♥ Lilla My & Harry Boy ♥
  • Mumin75

Vi har mobilt bredband hos 3 och det funkar hyfsat bra. Hastigheten ligger o pendlar lite mellan 1,7 - 2,2. Att ladda ner musik, filmer och sånt har vi inte testat men vi surfar runt på nätet och det går hyfsat snabbt, segt är det absolut inte. Brukar kolla lite filmer på youtube, aftonbladet osv och det fungerar också ganska bra. Kan hacka lite ibland.

Det jag däremot stör mig på med vårt mobila bredband är att det tappar uppkopplingen då och då. Programmet registrerar att man fortfarande är uppkopplad men vi får bara upp "sidan kan inte visas" (och modemet lyser blått... ska lysa grönt). Det enda som hjälper då är att koppla ner och sedan koppla upp igen på nytt... (om man nu inte har lust att sitta och vänta en jävla bra stund på att det ska hitta tillbaka till uppkopplingen).

I somras hade vi en låååång period (ett par månader) då vi inte kunde surfa alls. 3 hade tydligen stora driftproblem här då som jag tycker det tog lite väl lång tid för dem att lösa. Att sedan behöva sitta och betala för dessa månader man inte kunnat använda bredbandet kändes en aning surt.

Vår bindningstid har gått ut nu och vi har inte bestämt oss riktigt för om vi ska behålla vårt mobila bredband eller gå tillbaka till vanligt igen. Det är ju billigt och funkar hyfsat bra men man blir ju ganska irriterad när det inte fungerar som det ska. Å andra sidan så känner jag att vi inte är i behov av något snabbt adsl då vi varken laddar ner film/musik eller spelar onlinespel eller sånt som kräver lite mer.

Svar på tråden Mobilt Bredband - hastighet