• Rosa83

Någon som har kvalsterskydd till sängen???

Jag ska köpa både till täcke+kudde+bäddmadrass, vet ni nån affär eller internetsida som har bra(o billiga)?

Någon som handlat av medeca på nätet?är dom bra?

• Svar på tråden Någon som har kvalsterskydd till sängen???
  • blommanigbg

Kvalsterskydd? Vad är det?
    Duger det inte med att vädra och tvätta längre?
    Och självklart köpa nytt när kuddarna blivit för gamla...

• lovemyboys

Funkar det tro.....kvalster gillar ju när det är varmt å lite småsvettigt....då blir det väl kvalster på kvalsterskydden istället....näää,tveksamtFundersam

Familjen KALOW....min alles egen..
  • Rosa83

nä men kvalsterskydden ska ju stänga inne kvalsterna i madrassen o likannde...

• La Lola
    Rosa83 skrev 2008-12-27 19:38:56 följande:
    nä men kvalsterskydden ska ju stänga inne kvalsterna i madrassen o likannde...
    Men vart tar de kvalster som finns utanpå skydden vägen då?
    *mamma till Alma 8½ år, BF i mars med nr 2 (efter 3 års försökande)*
  • mHalmstadsmamma

Har inte men måste köpa till min store son då han blivit kvalsterallergiker. Ska köpa av media (eller nått) skydd för madrass,täcke och två kuddar kommer att kosta 2700 Pust

• Rosa83

mHalmstadsmamma skrev 2008-12-27 21:28:46 följande:

Har inte men måste köpa till min store son då han blivit kvalsterallergiker. Ska köpa av media (eller nått) skydd för madrass,täcke och två kuddar kommer att kosta 2700 Pust
    Ja precis det är mycket pengar, därför undrade jag om det va nån som provat...men du, är din son försäkrad, så täcker personförsäkringen kostnaderna, jag min dumma nöt har bytt försäkringsbolag så det funkar inte för min del...
  • väntar i Kina kön

Jg tror att jag såg täcken och dylikt som inte var så dyra i den franska katalogen med kläder OM ja nu skulle komma ihåg namnet. Tjocka katalogen men kläder och skor m.m även jysk har sådant

• La Lola
    väntar i Kina kön skrev 2009-01-01 19:34:40 följande:
    Jg tror att jag såg täcken och dylikt som inte var så dyra i den franska katalogen med kläder OM ja nu skulle komma ihåg namnet. Tjocka katalogen men kläder och skor m.m även jysk har sådant
    LaRedoute?
    *mamma till Alma 8½ år, BF i mars med nr 2 (efter 3 års försökande)*
  • Maac

Jag stoppar mina sängkläder, eller åtminstone kudden i frysen. Gammalt trick

Men det kanske inte hjälper om man är "mer" allergisk...Det funkar på mig iaf.

• väntar i Kina kön

La Lola skrev 2009-01-01 19:36:55 följande:

LaRedoute?
    Det var den...*ler och jag tyckte inte att de var så dyra heller. Funderade själv på köpa till sängen
Svar på tråden Någon som har kvalsterskydd till sängen???