Hur mycket välling till en 8-månaders?
Hur mycket välling dricker era 8-månaders? Vi ger 1,25 dl vatten + 2,5 skopa vällingpulver. När börjar dom dricka 2 dl egentligen?
Hur mycket välling dricker era 8-månaders? Vi ger 1,25 dl vatten + 2,5 skopa vällingpulver. När börjar dom dricka 2 dl egentligen?
Vår pojke är åtta månader och vi gör välling på 200 ml vatten och 4½ skopa pulver. Han dricker bara välling på kvällen.
Min 7½ månaders äter 270 ml välling morgon och kväll.
Min dotter är precis 7 månader och hon började dricka 200 ml redan när hon var ca 5 månader..
just nu har vi mild havrevälling från 6 månaders, men man ska kanske testa fullkornsvarianten... Jag ger välling vid 20-tiden och sen ammar jag vid 20,30-21,00. Sen ammar jag honom vid 5-tiden på morgonen. Hur gör ni andra?
Lisa1976 skrev 2008-12-27 19:54:24 följande:
Jag ger också mild havrevälling. Det får lillen vid 19 och sen sover han gott tills 7-8 på morgonen.
Vi ger kvällsvälling vid 19-tiden och när William vaknar på natten får han ersättning.
Nova är 8 månader, hon äter 240ml välling runt kl.21 och somnar då mätt men sen vaknar hon alltid runt 02 (suck) och vill ha lite till (runt 80ml). Därefter sover hon till 07:30.
Min tjej äter 200ml vid 19.30. Varför skulle man inte kunna kunna ge fullkorn?
Men visst är det väl fullkorn i vällingen från 8månader?
Ja. Jag har då gett båda mina barn fullkornsvälling vid 8 månader.
jo jag kollade just på sempers hemsida och vällingen från 8 månader är fullkorn. Men jag har för mig att min bvc-tant sa att man inte skulle ge fullkorn varken i bröd/Välling/spaghetti eller liknande förrän senare. I "Stra boken om barn" står det dock att man kan ge fullkornsmackor från 8 månader. Märkligt märkligt...
Fullkorn är svårsmält och ger därför förstoppning eller diaré hos väldigt många. desstom ger det mycket mättnad på ingen näring/energi. Spädbarn behöver energirik mat.
Vår dotter äter välling på 250 ml vatten morgon o kväll. Och hon äter fullkornsvälling, blev rekomenderad detta då hon när hon var 7 månader fick förstoppning av den milda havrevällingen... Som vanligt ger olika bvc-sköterskor olika råd?!?