• Callina

Tryptizol mot migrän, någon annan? Även propranolol!

Jag har fått tryptizol mot migrän i förebyggande syfte. Jag har ätit dom ni i två veckor och tur är ju att det är lite julledigt för att jag är som en klubbad säl på morgonen Tidigare vaknade jag mellan 5-7 och nu får jag kämpa mig ur sängen vid halv elva och då tar det verkligen emot. Dagtid tar jag dessutom propranolol, även det i förebyggande syfte. Under dessa två veckor har jag gått upp två kg.... förmodligen pga den förstnämnde medicinen... Vanligt enligt fass.. hur är det med er erfarenhet av detta?

Ni andra, som förhoppningsvis finns som äter detta mot migrän, hur starka tabletter äter ni? Och hur mår ni av dom?

Mina tryptizol är 10 mg och jag ska ta 1-3 tabletter till natten.
    Propranololen är 10 mg och jag ska ta 1-3 tabletter per dag.

• Svar på tråden Tryptizol mot migrän, någon annan? Även propranolol!
  • guldklimpen

Hej! sedan jag började äta extra tillskott av zink och magnesium så har mina migrän anfall nästintill upphört, nu har jag kanske ett anfall varannan månad oftast i samband med mens. Inte svar på dina frågor men ett litet tips värt att pröva! = )

/ sandra

• guldklimpen

Ett till tips: gå till en bra kiropraktor regelbundet för att bli av med ev låsningar som kan ge mig fruktansvärd migrän som kan sitta i upp till en veckas tid...

• LanaLee

Jag har ätit tryptizol i perioder mot min trigeminusneuralgi/ansikts och huvudvärk.

Har även ätit Tegretol och nu äter jag istället gabapentin som jag tycker funkat bäst.

Blev urtrött av tryptizolen precis som du minns jag.

• Mamma S

Har ingen erfarenhet av Tryptizol mot migrän, men äter dom mot värk (fibromyalgi). Tycker inte dom hjälper mot värken, men däremot sover jag bra av dom. Kan inte somna förrän framåt småtimmarna om jag glömmer ta dom på kvällen.

Eftersom du blir så trött på morgonen kanske du tar Tryptizolen för sent på kvällen? Jag brukar ta mina vid sjutiden, tar jag senare blir jag trött och seg på morgonen.

• Callina

Mamma S: precis, jag har i några dagar tagit den mycket tidigare på kvällen och blir mindre trött på morgonen

• Mamma S

Callina skrev 2008-12-31 10:30:06 följande:

Mamma S: precis, jag har i några dagar tagit den mycket tidigare på kvällen och blir mindre trött på morgonen
    Vad bra! Hoppas dom gör någon nytta mot migränen!
  • Callina

Ja det GÖR dom, har haft väldigt lite ont i huvudet sedan jag började äta dom. Däremot har dom ökat min aptit något hemskt... så jag går upp i vikt, mindre kul men,.. man kan inte ha migrän jämt heller.

• väntar i Kina kön

Har ochså tagit dem men jag slutade (för mycket biverkningar) men jag vet inte vad jag ska ta i stället. Håller på att bli vansinig på dessa attaker.

• Callina
    väntar i Kina kön skrev 2009-01-01 19:23:37 följande:
    Har ochså tagit dem men jag slutade (för mycket biverkningar) men jag vet inte vad jag ska ta i stället. Håller på att bli vansinig på dessa attaker.
    Äter du även propranolol? För jag äter båda samtidigt. Kanske enbart propranolen kan hjälpa?
  • väntar i Kina kön

Callina skrev 2009-01-01 19:29:33 följande:

Äter du även propranolol? För jag äter båda samtidigt. Kanske enbart propranolen kan hjälpa?
    Nä jag fick inte den utan bara tryptizol
Svar på tråden Tryptizol mot migrän, någon annan? Även propranolol!