• ninaboel

Mobil man kan ändra textstorlek

Hej!

Är för min söta mammas räkning på jakt efter en mobil där man kan öka upp textstorleken, hon tycker de flesta har på tok för små tecken

Har du koll på någon sådan? Går det på någpn av alla sony ericssons?

Tusen tack på förhand.
    Nina

♥ Hillevi 071021 ♥ Bebis med BF 090206 ♥
  • Svar på tråden Mobil man kan ändra textstorlek
  • Myten

Om du menar i textmeddelanden så kan du göra det på de flesta nya modellerna av Samsung. När man läser ett SMS så är det bara att trycka på volymknapparna för att öka och minska storleken.

• ninaboel
    Myten skrev 2008-12-27 20:13:28 följande:
    Om du menar i textmeddelanden så kan du göra det på de flesta nya modellerna av Samsung. När man läser ett SMS så är det bara att trycka på volymknapparna för att öka och minska storleken.
    Har du en samsung? Hur är de i övrigt?

Jag tror helst hon vill kunna ha något större text på alla sorters text, dvs menytexter mm också... *funderar* Siffrorna för klockan och ja du vet
    ♥ Hillevi 071021 ♥ Bebis med BF 090206 ♥
  • Myten

Nej, jag har ingen Samsung för tillfället. Att kunna ändra storlek på menyer och liknande är det nog ingen telefon som kan. I Nokia och Sony Ericsson kan du däremot ändra menysystemets utseende så man kan kanske hitta något som passar. I vissa Nokia kan man ändra storleken på vissa delar av menyerna. Då ska de ha operativsystemet S60 som är mer avancerat än det i "vanliga" Nokia-lurar.
    Däremot är det ont om möjlighet att ändra storleken på typsnittet i meddelanden och liknande.

Samsung har gigantiska siffror när man skriver ett nummer och möjligheten med att ändra storleken i mess i alla fall.

Svar på tråden Mobil man kan ändra textstorlek