• Titti och mini

Varför är det inte leksaker o coola paket till NYTTIGA flingor???

Varför är det bara de flingor m mest socker o cholad i hela världen som har de coola paketen m Lego eller senaste Disneyfilmen eller nåt annat på. O varför får man inte nån leksak m de nyttiga flingorna

VARFÖR kan inte företag göra minsta lilla för att barn ska äta nyttigt!

Jag VET at det är mitt ansvar som förälder, m varför kan man inte göra reklam för BRA produkter på samma sätt som för dåliga???

• Svar på tråden Varför är det inte leksaker o coola paket till NYTTIGA flingor???
  • ebben

Ja.........varför är det så? Det kan man ju undra!

• LyckaJones

Tycker oxå att det är synd, dottern står alltid och tittar drömmande på de "roliga" flingorna som man får grejer i!
    inte dyker det upp några figurer i hennes havregrynsgröt inte *S*

• Cornflakes

För att dom vill bli tagna seriösa och inte blandas med "skiten"? Dom ska ju slå sig in på en marknad från underläge. Är min tanke iallafall.

• miss sara

ja det har jag undrat länge, för hade dom gjort det, så hade det lockat barn att äta dom flingorna.... håller verkligen med dig....

För det klagas att barnen äter för onyttigt,, men gör roliga leksaker till nyttig mat, för då kommer barnen att vilja äta dom flingorna med...

• Titti och mini

Hur menar du Cornflakes? Kellogs t.ex. gör ju både nyttiga o dåliga flingor... Skulle väl kunna "hotta" upp All brans t.e.x

• Mia o Simon

Jepp...Knallar ofta hem från affären med cocopops el nåt annat "sockrigt", för att min 4-åring vill ha det som är i paketen...Flingorna äter han väl ibland, men är måttligt intresserad av dem. Ett paket var det superhjältarnaprylar i, de flingorna gillade han skarpt, men jag hittar dem inte längre. Nåj, det var nåt sött som smakade choklad. Det ska man väl kunna hitta igen;)))

• Pumpan81

tycker verkligen dom kunde göra roliga paket o ge en liten present i nyttiga flinogr med, för barnen tycker ju det är roligare, varför ska det vara tråkigt o äta nyttig mat o roligt med onyttig...
    den onyttiga maten skulle få mer konkurans opm den nyttiga såg lika rolig ut..

Svar på tråden Varför är det inte leksaker o coola paket till NYTTIGA flingor???