• tessimessa

Gemensamma hobbies??

Min man vill att vi ska skaffa oss en gemensam hobby för att kunna spendera mer tid ihop men framför allt för att ha något roligt att prata om, inte bara jobb, hus och framtid och andra "tunga" ämnen..

Han har, som så många andra killar, datorspel som sin hobby. Jag har däremot aldrig haft nån hobby precis. Är intresserad av djur, träning och träffa mina vänner..

De hobbies jag föreslagit är han tyvärr inte intresserad av, jag har föreslagit dans eller liknande..

Har ni några gemensamma hobbies? Vad hittar ni på tillsammans för att stärka er relation?

Jag vill hemskt gärna ha tips för just nu är min hjärna blank..!

Tack på förhand!

• Svar på tråden Gemensamma hobbies??
  • Lemonad

Vad kul att din man kom med ett sånt bra initiativ!

Så här gör jag och min sambo:

Vi tränar på gym ibland (ibland går vi varför sig också).
    Vi går promenader då och då.

Vi hoppas kunna börja dansa ihop framöver, t.ex. nybörjarkurs i lindy-hop (verkar så kul!)

Båda älskar musik så vi går på en del konserter ihop.

Vad har din man för förslag själv?

Jag kan tänka mig att det är spännande att testa nåt som ingen i paret provat innan. Kanske börja bowla ihop (det ska vi göra, har vi sagt iaf ), eller läsa en språkkurs tillsammans (då kan ni ju träna på det tillsammans hemma också).

Lycka till!

• sniwa

Jag hade gärna velat dansa men mannen kan inte pga ett handikapp.

Vi anmälde oss till en kurs i Bridge och spelar nu lite då och då med ett annat par och tävlar lite på nybörjarstadiet ibland.
    En lugn och stillsam hobby, men en fördel är ju att man kan hålla på med Bridge tills man trillar av pinn.
    Det finns även bridgeresor till olika platser runt om i Europa för den som vill det.

• Miss Cee

Kan ni inte börja med att avsätta en dag i månaden eller varannan vecka, då ni går ut och testar något nytt? Ni turas om att hitta något ni ska göra ihop och så gör ni det ett par gånger var och ser om ni hittar något ni gillar!!

Vi lyssnar på talböcker ihop, ser film, spelar datorspel/surfar.

Andra tips:
    - Museum
    - Guidade turer
    - Öppna träningar i det mesta
    - Schack, kortspel, alfapet (finns det folk som tävlar i)
    - Ridning

• 090113 1

Vi ser film och gör silversmycken

• tessimessa

Tack för alla era svar! Jag ska ta upp dem med honom och kolla om det är något han gillar och kan tänka sig..!

Kolla på film gör vi massor, han spelar datorspel och surfar gör vi på varsin dator samtidigt.

Jag ska söka genom Medborgarskolans kurskatalog också, kanske hittar jag nåt där vi kan göra ihop. Annars gillar jag din idé Miss Cee, att man får hitta på något varannan gång. Då får man anstränga sig lite också.!

Jag vill hemskt gärna ha fler tips på hobbies om det är någon som sitter inne med nåt bra..!

• Mellanmjölkens land

Någon typ av träning kanske? Nånting som inte har "tjejstämpel" på sig. Capoiera(?) är ju en kampsport som har mycket dans i sig så han kan säga till killarna att han tränar kampsport och du får ändå något som påminner om dans. Gym, tennis, badmington, simning.

Vi funderar på att ta dykarcert tillsammans.

• FruLiniz

Min man är då gift med en kvinna som är EXTREMT film beroende hehe =)
    Så mkt av vår kvällsfritid spenderas framför film, kanske låter tråkigt men vi gillar det båda kopplar av och vi sitter och myser =)
    Annars så blir det småsaker som Dart då min man tävlar i detta så har vi en rätt bra elektronisktalva hemma så det blir en del tid framför den, och mkt garv under tiden kan jag säga haha!

Nu efter nyår har vi bestämmt oss för att börja simma, iaf 2ggr i veckan (om det funkar med barnvakt)

det e vad vi gör som vi gör Ihop, och vi trivs bra med det =)

*Stolt mamma till Isa född 2005-08-13 och stolt fru till Daniel 2005-10-29
  • 090113 1
    FruLiniz skrev 2008-12-30 20:18:37 följande:
    Min man är då gift med en kvinna som är EXTREMT film beroende hehe =)Så mkt av vår kvällsfritid spenderas framför film, kanske låter tråkigt men vi gillar det båda kopplar av och vi sitter och myser =)Annars så blir det småsaker som Dart då min man tävlar i detta så har vi en rätt bra elektronisktalva hemma så det blir en del tid framför den, och mkt garv under tiden kan jag säga haha!Nu efter nyår har vi bestämmt oss för att börja simma, iaf 2ggr i veckan (om det funkar med barnvakt) det e vad vi gör som vi gör Ihop, och vi trivs bra med det =)
    Vi ser också otroligt mycket film....nu då vi är lediga över helgerna blir det åtminstone 2/per kväll, natt
    ibland ligger J och gör silverkedjor under tiden och jag kan ibland sticka eller skissa på en trädgård.
  • sakoline

Skaffa ett nytt djur och åk på illerträffar eller hundmässor
    Frossa i motorcyklar
    Gå med i en förening

Svar på tråden Gemensamma hobbies??