• Mummy

Vart kan man boka flygbiljett men inte betala hela summan direkt?

Vi har kollat på en flygresa till USA som inte kostar så mycket och funderar ev på att åka. Men de flesta ställena verkar kräva att man ska betala hela summan direkt vid bokning. Finns det något ställe där man betalar en delsumma och resterande avgift nån månad innan avresa? (Som på charter)

• Svar på tråden Vart kan man boka flygbiljett men inte betala hela summan direkt?
  • For Lovers

Hej!

Jag har bara sett att det finns för charter, aldrig för reguljärflyg:/ Men kanske finns, men jag har inte sett det...

Lycka till!

• Mummy

Precis, är ju så på charter. Men det kanske inte finns nåt sånt utan man måste betala vid bokningen

• Coconut76

Tror nog att det e så överallt att man måste betala direkt, eller om det va inom 24 timmar.Sist vi åkte skulle vi ut me 12000 på studs å d hade vi inte sparat nåt innan dumma som vi e...Så det blev å skrapa ihop pengar...Hoppas du hittar nåt bra.

Här e för övrigt en bra sida med reguljärflyg

www.luftgrop.se

• annas2008
    Svar på #2
    JA, det är ngr resebyrå som gör det men det beror på flygbolag. Så du måste kontakta resebyrå o kolla vad dom har att erbjuda. Jag bokade en resa till Brasilien och skulle betala i juni nästa år med Air France, sedan hade samma resebyrå en resa med annan flygbolag som det skulle bli 10.000 kr billigare men jag var tvungen att betala på en gång.
Svar på tråden Vart kan man boka flygbiljett men inte betala hela summan direkt?