• Loovely

    Granne som tycker jag stampar i golvet.. vad ska jag göra?

    Hej!

    Jag skulle gärna vilja ha eran åsikt om den här lappen?.
    Idag när jag kom hem efter att jag hade varit ute, så satt det en lapp på min dörr,

    ?Måste ni stampa så hårt i golvet på nätterna?
    Ni har väkt mig ett antal gånger.
    Jag har inte lust att ligga och höra på ert väsen.

    Huset är tyvärr inte ljudisolerat

    Rudström

    Vill ni prata med mig finns jag under er.?

    Så stod det på lappen.. vad svarar man på det?...
    Verken jag eller min kille brukar stampa i golvet på nätterna,
    vi sitter mest och kollar på TV, eller vid datorn.
    Vad hade ni gjort ifall ni fått en sådan lapp, ingenting, eller
    skrivit nåt tillbaka, eller gått och ringt på hennes dörr?..
    Vad ska man säja.. lixom.. vi har ju inte samma åsikt om det här..
    Hon tycker att vi stampar, men vi tycker inte det..
    Vi bor i ett 3-våningshus, jag bor högst upp, och hon som bor under
    är en äldre dam. Så jag undrar.. vad hade ni gjort i mitt fall..?
    Vi har aldrig ens haft en fest här på kvällen, så jag förstår inte hur hon kan tycka att
    vi stampar..

  • Svar på tråden Granne som tycker jag stampar i golvet.. vad ska jag göra?
  • giz
    vi bor i ett riktigt gammalt trähus och allt på grannens golv låter jätte högt. fast hos dom hörs det inte alls.
    min första tanke var: är ni hälgångare? vår förra granne var det så när han gick dunka han ner hälen först villket lät ngt enormt. innan vi fattade att det var så så trode vi han studsade en studsboll framför sej i lgh ack så fel vi hade men inte kul å höra på när man just fått bebis att sova å man äntligen får sova 5 min själv kvart i 3 på natten.
    totalt dålig stil av granen att sätta en lapp på dörren, är väll värden han ska klaga till om det är så lyhört......
  • Poena

    Jag skulle nog bara gått till henne och bett om ursäkt att jag väckt henne, att jag inte vetat om att huset varit så lyhört. Sedan skulle jag nog bara gå som vanligt därefter, man kan ju tänka på att inte gå runt i träskor å så Nej men om man går "normalttyst" och hon ändå skulle klaga så är det väl inte mycket att göra? Skulle hon klaga igen skulle jag nog ignorera det.

  • zikoriat

    Men gudars skymning !!
    Nu kommer jag få påhopp, men ibland önskar jag att alla gnälliga äldre damer och herrar kan få ett eget område att bo i. En del gör inte annat än bara klagar på ALLTING !!! Och ofta tycker jag att det är pensios som inte står ut med folk som är yngre än dom.
    Hallååå !!! Alla går inte och lägger sig kl.20:00 efter Rapport och löstands-uttagning.

    Och alltså, det ska klagas även fast man inte gör ngt extraordinärt. Man råkar bara finnas till och leva, liksom..
    Jag hade blivit vansinnig, men försökt behålla lugnet.
    Troligvis gått ner och talat om för damen ifråga att jag faktiskt inte klampar på natten, och har hon ngt mer att gnälla över får hon väl vända sig till värden (som antagligen bara skulle sucka över henne). Tough luck, lady, flytta in på ålderdomshemmet om det inte passar att bo i ett flerfamiljshus.

    Jag har aldrig fått klagomål men har varit hemma hos tanter i jobbet (jobbade inom hemtjänsten förut, och nej..jag ska inte jobba där igen - även fast jag faktiskt var mkt omtyckt av de flesta ) som gnäller på de mest märkliga saker. Och har vänner som haft oturen att bo i samma port som överkänsliga individer modell äldre och jag blir _så_ less. Allt ska vara anpassat efter deras behov, men det funkar inte i ett modernt samhälle. Vill man ha lugnt och tyst får man väl flytta ut i skogen. *puh*

    Lycka till iaf :)

  • tii

    vet inte vad jag skulle ha gjort, men jag tyker att bor man i ett hyreshus så får man väl ta sånt?? annars får hon väl flytta ut på landet då, om hon inte vill höra ljud från sina grannar.
    Jag skulle nog ändå gått ner o pratat med henne, o sagt att ni inte alls stampar i golvet..
    dessutom, tror jag inte ni springer runt i lägenheten hela nätterna?? o det är väl till 22-23 man får ha ljud för sig?

  • lilla mej

    vem bodde dar forst? Man maste ju kunna fa ga normalt i sin lagenhet oberoende pa vilken tid det ar. Prata med tanten och sag att ni inte var medvetna om att det var sa lyhort och att ni aldrig har gjort nagot medvetet for att vara hogljuda. Sag att hon mer an garna kan kontakta hyresvarden sa de kan atgarda felet eftersom det maste vara nagot fel pa ljudisoleringen i huset. Var extra trevliga och sag hoppas det loser sig. Det ar ju inte erat fel att huset ar daligt ljud isolerat. Om hon har ett problem med det far hon val kontakta hyresvarden da....

  • Lajndro

    Jag hade nog gått och ringt på hos grannen och pratat med henne.

  • Whippet Monday

    Jisses, har du tagit över vår gamla lägenhet?! Exakt samma hände oss, i och för sig var det inte nån Rudström som klagade men ändå

    Vi blev först så paffa när vi fick lappen i brevlådan att vi skrev en lapp tillbaka att vi inte stampat med flit och att vi beklagade. Sen skrev vi också att om hon fortsätter att störas av våra stamp så att möblerna hoppar (hon skrev så), så skulle hon knacka på vår dörr och vi skulle ta ett snack.

    Efter det hörde vi ingenting och jag kunde inte släppa detdär lappskrivandet så då gick vi ner och frågade tanten om hon fortfarande stördes. Tillade att "nästa gång" det är nåt så kan hon ju knacka på så att vi får prata om saken och att det är mycket bättre än att hålla på med en massa lappar.

    Men, det var för övrigt ett helvete att bo i det huset. Tvi vale.

  • saelma

    undra om du bor granne med min förra granne för jag har fått ett ganska exakt likadant brev.
    Jag förståd inte heller vad hon menade, jag bodde själv på 20 kvm. Såå mycket kunde jag inte röra mig, jag hade aldrig fester eller mycket folk där..
    Jag gick till hyresvärden och han höll med mig om att det var ett konstigt brev och att jag inte skulle göra något annorlunda. Man måste ju får gå i sin lägenhet.
    Hon sa inget mer, det gick ett halvår och hon flyttade.
    Prata med grannen och hyresvärden.

  • louice80

    gå ner och prata med din granne och ge din syn på saken
    jag och sambon hade jävlig granne för några år sedan
    han klagande på allt det var så löjligt och vi fick mängder
    med klagobrev jag menar man måste spola toaletten
    och massa osanna saker och sen dök han inte ens upp på mötet
    vi skulle ha med föreningen och sen kom det yttligare brev efter det
    men vi flyttade där ifrån och hon som bor där nu har samma problem
    så han verkade lite konstig.

Svar på tråden Granne som tycker jag stampar i golvet.. vad ska jag göra?