• Min familj

Effektiv magträning

Jag tränar bodytoning 2 ggr i veckan och vattengympa 3 ggr i veckan, men jag skulle vilja komplettera med extra magträning hemma.

Någon som har tips på effektiv magträning?
    Eller boktips på hemma träning?

Stolt mamma till 2 jordbarn och 1 ängel!
  • Svar på tråden Effektiv magträning
  • SanSin

Åh helskotta va seriös du var då...ska du aldrig vila din kropp då för att kunna bygga muskler?

• Min familj
    SanSin skrev 2008-12-28 10:57:25 följande:
    Åh helskotta va seriös du var då...ska du aldrig vila din kropp då för att kunna bygga muskler?
    Jag kanske gör fel, men jag är rädd för att bygga muskler. Har kraftigt benstomme och stora muskler, vill inte bygga dem för mycket. Jag vill bränna fett, har en lååång väg att gå.
  • chupachup

extra effektiva vet jag inte om magövningarna är men bra är de iaf

plankan: man stödjer sig på tårna och armbågarna och håller kroppen rak och så ska man stå så så länge som möjligt, man får inte svanka eller puta upp med rumpan.. är de för tungt kan man stå på knä.

sen kan man ligga på rygg med benen rakt upp och sakta aläppa ner benen mot golvet och sen upp igen, svanken ska hela tiden vara tryckt mot golvet släpper den är det för tungt och då kan man börja med ett ben i taget.

sen en då man ligger på rygg och lyfter upp nacke och övre delen av ryggen samtidigt som man cyklar med benen och så ska man nudda med varannan armbåge mot motsatt knä.

sen om man har en pilates/gymboll så kan man sätta fötterna på den och stödja sig med händerna och rulla in bollen mot magen...

svårt att förklara hoppas du förstod någon.

mänmga utac övningarna är extra bra för den nedre delen av magen där man oftast är lite fetare.. vanliga situps hjälper ju mest på den övre delen

• Min familj

chupachup:

Tack, ska testa dessa. Det är nedre magen som mest liknar en saccosäck

Svar på tråden Effektiv magträning