• ankak

Obehagskänsla i halsen, illamående och ont under höger bröst

Finns det någon mer som känner igen sig. Står snart inte ut. Väntar mitt andra barn och mår totalt omvänt mot min första. Är i v.18+6 och mår fortfarande pyton.Känns som jag råkat ut för lite av varje denne graviditet och jag vet inte ens om det beror på det eller inte. Jag har en jätteobehaglig känsla i halsen. Som en klump som trycker och ibland lättar det men känns som smulor i halsen som irriterar och gör mig illamående. Har även ont precis under höger bröst och mitt på ryggen i bak, vid lungorna. Känns som en irriterande känsla som kryper i mig. Har varit inne på halsbränna och problem med gallan. Väntar nu på remiss för att kolla gallan. I början av graviditeten åkte jag på en kraftig hosta i två månader. Sökte läkare men det lyssnade bara och tog blodprov o det var inga större konstigheter. Skulle avvakta. Gjorde ont i ryggen vid andning och hostade fortafrande. Tyckte det blev värre efter viss mat typ som när man har halsbränna. Sökte igen och efter ytterligare några veckor fick jag penicillin för jag fick lite feber också ont under höger bröst. Tyckte det inte hjälpte nämvärt.De är själva inne på halsbränna och ev problem med gallan men jag tycker inte allt stämmer in. Bla hostan då och då, smulorna i halsen och de onda i ryggen. Har provat gaviscon och novalucol och losec mups 10 mg men inget som tar bort det. Värst är det här obehagliga i halsen och det känns som jag sätter typ bröd och så väldigt lätt i halsen som det fastnar. Jag orkar inget och är rädd att det aldrig försvinner. Känner någon igen sig?

• Svar på tråden Obehagskänsla i halsen, illamående och ont under höger bröst
Svar på tråden Obehagskänsla i halsen, illamående och ont under höger bröst