Är det meningen att man ska leva i tvåsamhet livet ut?
Jag har varit ihop med min sambo i 5 år.
Vi lever/har levt ett ganska harmoniskt förhållande. Med väldigt väldigt lite bråk..
Vårt första år hade vi sex överallt. Jag hämtade honom från jobb med kjol utan trosor och liknande.
Jag blev gravid. (planerat) och graviditeten var som en afrodisiak. Folk försökte ändå hitta fel i vårt jätte harmoniska förhållande. Sambon min är lastbilschaufför. Men alltid ledig på helgdagarna.. Folk tyckte att han var egoistisk som inte sökte ett svenssonjobb och var hemma varje dag nu när vi skulle få barn.
Det gjorde mig faktiskt inget. Tyckte faktiskt det var rätt underbart att inte träffas varje dag.
Vi har samma ekonomiska värderingar och drömmar. Köpte snart vårt drömhus och flytten var i höstas.
Allt var bra tills jag av en slump fick reda på att han hade träffat en brud, fått hennes nummer. Först blev det vänskapligt. Sen blev det mer o mer. Och tillslut hade de sms-sex och bestämde sig för att träffas någon gång för att ja... ni vet..
Hon visste inte ens att vår lilla familj existerade.
Jag fick äckelkänslor. Fan vad vidrigt. Vi skulle ändå försöka igen. Men jag grät nästan varje kväll tills jag hamnade på en fest och strulade med en kille (dock ingen sex) och heller ingen kontakt efteråt.
Efter den festen kände jag.. "shit jag är ju fortfarande attraktiv..." Min o min sambos sexliv blev lite bättre. Men sen slog det mig.. Jag hade ju faktiskt varit otrogen. Och var inte så mån av att undanröja bevisen. Tvärtom. LA fram allt så fint att han behövde bara fråga "hände det något"? Men nej han lät bli..
Jag frågade honom "vill DU inte veta om jag har varit otrogen?" nej svarade han..
Allting rasades på ett sätt ner igen. Innerst inne förstod jag att han kommer att fortsätta att ragga på nätet och smsa och hålla på. Frågan är bara hur lång tid det kommer att ta tills nästa gång..
Han var ju så slug... Jag hade ALDRIG fått reda på något om det inte var för slumpen. Han höll tyst om henne i flera månader.. :-S Jag fick dåligt samvete av bara två veckor..
Samtidigt mådde jag så bra av att, hur det än låter av att vara med någon annan..
Pirr i magen.. Och känna att just killen som man strulade med då ... just denna stunden bara ville ha mig..
Jag kände att det kanske var det vi behövde.. Lite spänning? Jag pratade med min sambo om det.. Att det kanske är det vi behöver. Han kunde inte.. För han fick alla dessa hemska bilder med mig och en annan kille. typ a'la porrfilm...
Men om jag nu ska dra en slutsats.. Vi har "BARA" varit ihop i 5 år.. Vi blev ihop när jag var 19 och han 23... Är det meningen att vi ska vara varandra förevigt trogna? i 50 år till? När vi inte ens klarade fem år?
Jag har aldrig varit trogen mot mina fd pojkvänner.. inte dom mot mig iheller. Men denna gången var faktiskt tanken "det är mannen i mitt liv...:" Jag börjar SERIÖST tro att vi inte är skapta att leva på det viset som vi gör.. Finns knappt någon djurart som lever så iheller (om vi nu tittar på djurvärlden)
Kan bero på att mina känslor är så för att jag inte vill leva med bara honom resten av mitt liv?
Att jag vill ha pirret i magen? Han ville ju också ha det.. Annars hade han heller aldrig hållt på?
Vi har gått på familjerådgivning.. Men inte bokat möte nummer två ännu pga schema.. Någon som har varit i liknande sits?