• Lusen79

Alla ni i vecka 38. Hur mår ni?

Hej på er.
    Ja, som rubriken lyder. Hur mår ni? Börjar ni känna att något är på g? Känner ni er tunga och är trötta på det eller känner ni er inte redo än?
    Själv sover jag dåligt på nätterna nu, konstant törstig och kissar heeeeela tiden, men känner mig inte direkt tung och otymplig. Längtar tills hon kommer ut, men är också nervös inför vad som komma skall.

Kram på er.

• Svar på tråden Alla ni i vecka 38. Hur mår ni?
  • jan2009

Har bf 12e jan, är konstant trött, och sover uselt...inget går särskilt fort nu, bara går och väntar. Tung mage men den verkar inte ha sjunkit än och maten tar flera timmar att smälta, går inte att äta sent på kvällen för då ligger maten och guppar upp i gomen halva natten.
    Känner inte av något särskilt än, och mentalt är jag inte riktigt förberedd heller på att jag ska upp och amma på nätterna igen, en annan har blivit rätt bekväm (får en sladdis)
    Men det ska bli mysigt så klart.

• Lovisa L

Vi har BF 15 januari, förra kom 10 dagar före så vi hoppas på det nu med.

Känner mig mycket tyngre och osmidigare nu än förra gången. Kan ta ganska snabba och långa promenader men jobbigt med att böja mig ner - vilket man måste göra ofta med dottern! Har väl gått upp 1-2 kg mer nu än när jag väntade dottern. Sover dåligt på natten - fast jag är trött! Längtar efter att sova på magen! Är enormt trött om dagarna, jag har ALLTID varit extremt morgonpigg och kvällstrött. Nu kan jag sova till 10 om morgnarna, ta en eftermiddagslur och sen efter kl 20 på kvällen mår jag som bäst. Har aldrig varit med om något liknande

Vill helst att bebisen ska komma NU! Fast det får gärna bli 2009 först

• Lusen79

Jag önskar att jag kunde ta promenader. Nu när jag går så får jag som ett håll i magen och det är inte alls skönt... vet inte om kroppen säger i från eller om det är en slags sammandragning. Svårt det där, med att vara gravid för första gången, vet ju inte hur något ska kännas :)
    På dagarna är jag hyfsat pigg trots att jag sover stötvis om nätterna då toa besöken är många.

Ja, på nyårsafton efter 12-slaget, så får det gäääääärna sätta i gång!!

• theres90

ja sover jag dåligtär ständigt törstig och kissar nästan hela tiden de kan hända att ja behöver kissa efter att ha kissat & spolat MÅR EXTREMT ILLA! de börjar att bli påfrestande, hon är välkommen ut nu tycker ja

• klo

Hej! Har BF 7:e januari och har först nu börjat tycka att det är lite jobbigt att vara gravid.. haha. Har haft en jättehärlig graviditet hittills, men nu sover jag helt uselt på nätterna och håller på att klia sönder mig överallt på hela kroppen. Har fått tabletter mot klådan som jag ska ta ikväll, och hoppas hoppas hoppas på att det hjälper.. Har dessutom väldigt svårt för att sitta bekvämt, får lätt väldigt ont i revbenen.

Min BM tror att bebisen kommer vilken dag som helst nu, för den är helt fixerad och ligger tydligen väldigt långt ner, men jag tror nog att det dröjer i alla fall en vecka.

Så har jag det! ;)

• Linjo82

Har bf 17/1, och vill inget annat än att den lille ska komma ut nu!!

• snusmumriken2

Linjo82 skrev 2009-01-02 15:03:16 följande:

Har bf 17/1, och vill inget annat än att den lille ska komma ut nu!!
    Åh, vi har samma bf
    Väntar här med!
    Hade riktiga värkar i förrgår, trodde att det var dags då men icke...
  • Lusen79

Jag har en del förvärkar, det moler, som mensvärk. Men det kommer och går, och det känns inte som att det är något riktigt på gång...

• lejone

Det moler heeela tiden.
    Jag kan precis komma ut från toan o kissat bara föratt vända på klacken o gå in igen. Föratt jag är kissnödig. Vansinne.
    En livlig kille är det också. Det är flera veckor sedan charmen med en buffig bebis ersattes med "AJ! som fn!"

Jo. Tung o gnällig kan jag ju säga.

Vill gärna hoppa över förlossningen och vips ha honom i famnen ist.

Svar på tråden Alla ni i vecka 38. Hur mår ni?