• skånetös78

Hur rapar man en liggande bebis?

Vi matar vår lilla dotter i sängen på nätterna och skulle hemskt gärna vilja slippa lyfta ur henne ur sängen för rapningar eftersom det känns som att hon vaknar till för mycket under tiden och har svårt att somna om igen. Hon behöver ofta rapa 2ggr under matningen.
    Finns det något sätt som fungerar att rapa henne på medan hon fottfarande ligger ner eller måste vi lyfta upp henne? Är vårt första barn så man har inte kläm på sånt här riktigt!

*Välkommen älskade Linnea! 7/11-08*
  • Svar på tråden Hur rapar man en liggande bebis?
  • Fisk i en skål

Vi matar alltid våran tjej i sin säng på nätterna,och då brukar jag vända henne så hon ligger på sidan en liten stund,då rapar hon!..

Har du provat det?
  • skånetös78
    Fisk i en skål skrev 2008-12-28 16:22:51 följande:
    Vi matar alltid våran tjej i sin säng på nätterna,och då brukar jag vända henne så hon ligger på sidan en liten stund,då rapar hon!.. Har du provat det?
    Hon ligger nästan på sidan under tiden hon äter men jag ska prova att lägga henne helt och hållet på sidan, kanske kan funka! Känns i och för sig som att hennes rapar sitter ganska "hårt" eller hur jag ska uttrycka det så det är inte säkert att det räcker, men testa ska vi!
  • Helene OSV

När jag ammat barnen på nätterna och de behövt rapa så har jag bara satt upp dem mot min mage.

• TipTop86

När jag ammade sonen i sängen å han behövde rapa så satte jag han upp bara och stödde huvudet och ryggen på han.. Kunde göra så även när han somnat å det funka bra plus att jag slapp kliva upp mitt i natten =) ..

Bo Thomas Melker Sjöberg 080501
  • skånetös78

Tack för tipsen! Ska prova att sätta henne upp i sängen för det känns som att det kanske skulle kunna funka! Hade varit så skönt om vi slapp lyfta upp henne helt ur sängen!

• Fisk i en skål

Glömde ju skriva att jag brukar klappa henne lite löst på ryggen också..

Iofs har hon aldrig haft behovet av att rapa "ordentligt" det kommer bara en liten fjuttig rap när hon ligger så på sidan!...
    skånetös78 skrev 2008-12-28 16:27:52 följande:
    Hon ligger nästan på sidan under tiden hon äter men jag ska prova att lägga henne helt och hållet på sidan, kanske kan funka! Känns i och för sig som att hennes rapar sitter ganska "hårt" eller hur jag ska uttrycka det så det är inte säkert att det räcker, men testa ska vi!
Svar på tråden Hur rapar man en liggande bebis?